Vežba za hormonski balans i lakšu menopauzu: evo kako da ojačate karlično dno

Iako smo zagazili u 21. vek i otvoreno prihvatamo napredak u mnogim oblastima, čini se da nam je tema ženskog intimnog zdravlja, seksualnosti i zadovoljstva i dalje daleka i ne upuštamo se olako u otvoreni razgovor i istraživanje.

Pitanje ženskog intimnog zdravlja zaista zaslužuje da mu se posvetimo na ispravan način. Postoji bezbroj tehnika za jačanje najrazličitijih mišića u telu, a za jednu od najvažnijih regija svakog ženskog tela preporuka su uglavnom Kegelove vežbe. Ne treba zaboraviti da je jako karlično dno izuzetno važno za brojne funkcije organizma. No, pored Kegelovih vežbi postoji i metod koji se naziva Vumbilding. To je jedinstvena tehnika fitnesa koja omogućava svakoj ženi da razvija, ojača, obnovi i svesno upravlja mišićima svog vaginalnog kanala. Termin je uveo osnivač metodologije, Vladimir L. Muranivski.

Kako da ojačate karlično dno: Ashwini i Vajroli mudra, Mula bandha i Kegelove vežbe za zdravlje i lakši porođajKako da ojačate karlično dno: Ashwini i Vajroli mudra, Mula bandha i Kegelove vežbe za zdravlje i lakši porođajZa Kegelove vežbe čule su uglavnom trudnice, u okviru programa psihofizičke pripreme za porođaj, dok su Mula bandha, Ashwini i…

Zdravlje karličnog dna

Arnold Kegel je 1948. godine osmislio metodu treninga za sprečavanje nevoljnog mokrenja kod žena. Mnogo žena zna da postoje Kegelove vežbe, ali ih ne koriste za sprečavanje ginekoloških bolesti. Muranivski, osnivač Vumbildinga, uzeo je Kegelov senzor za osnovu i napravio kompletnu metodu za razvoj mišića po celoj dužini vaginalnog kanala. Rezultat se postiže uz pomoć četiri patentirana trenažera za obuku pod pažljivim rukovodstvom pouzdanog instruktora.

Da bi Kegelove vežbe davale rezultat, treba tačno znati na koji način stezati mišiće karličnog dna, a uz to i kako pravilno disati na treningu, što je takođe veoma važno. 21. vek nam donosi udobnost, ali i neaktivni (sedeći) način života. Intimni mišići nisu uključeni u svakodnevni rad i atrofiraju. Žene često ne osećaju svoje mišiće i ne mogu ih stezati kada treba. Vumbilding sastoji se iz nekoliko nivoa koji postepeno uključuju i jačaju ove mišiće. Posle treninga vraća se funkcija intimnih mišića i dobija se kontrola nad njima.

Jin joga: negovanje ženskog principaJin joga: negovanje ženskog principaRevitalizacija tela i umirenje nervnog sistema je ono što treba savremenom čoveku. Jin joga telu daje mekoću, protočnost,…

Vumfit vežbe su, pre svega, napravljene za poboljšanje tonusa karličnih i vaginalnih mišića. Kad mišićno tkivo ojača, poboljšavaju se krvotok i limfni tok. Tada se svi organi male karlice dodatno hrane kiseonikom i to utiče na celokupno ginekološko zdravlje. Najčešći razlog zbog koga žene dođu na kurs je sprečavanje nekontrolisanog mokrenja. Trening ojačava karlične mišiće, prednji vaginalni zid i tetivno tkivo. Žene posle vežbanja mogu kontrolisati mišiće i stezati ih na vreme kada je neophodno zadržati kapi koje bi se pojavile tokom skakanja ili kašljanja. U Vumfitu postoje i specijalne vežbe koje mogu pomoći u početnom stadijumu spuštanja karličnih organa i materice. Pri jačanju mišića uključuju se jajnici, što ima pozitivan uticaj na hormonski balans. Menstrualni ciklus se normalizuje, prestaju bolovi i sprečava se lažna menopauza. Žene koje su prošle kroz Vumfit trening, koji traje šest nedelja, imaju daleko manje neprijatnosti prilikom ulaska u menopauzu.

Aviva vežbe za hormonalni balansAviva vežbe za hormonalni balansNeprocenjiva pomoć ženama koje imaju problem sa plodnošću.

Ovaj vid treninga je značajan i za lakši porođaj, jer priprema telo na sjajan način za sve promene. Uz redovno vežbanje, žene ojačaju svoje intimne mišiće i sprečavaju inkontinenciju u trećem tromesečju trudnoće. Sluzokoža postaje jaka i elastična, što dozvoljava trudnici da izbegne epiziotomije u toku porođaja. Povoljno se utiče i na mikrofloru vaginalnog kanala, a i oporavak nakon porođaja je brži i lakši.

Jedan od efekata ovog treninga je povećanje seksualnog zadovoljstva. Kontrola mišića ženama dopušta da intenzivnije i dublje dožive orgazam i nikako ne treba zaboraviti osećaj samopouzdanja koji se javlja.

Ksenija Petrović (instruktor Međunarodne federacije Vumbildinga V. L. Muranivski)

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.