Uticaj hrane na žensko zdravlje

Primera lekovitog dejstva hrane je bezbroj, ali zahtevaju naš angažman, prikupljanje novih informacija i planiranje ishrane.

Zdravlje je u našim rukama. Koliko puta ste čuli tu rečenicu? I koliko puta niste poverovali? Danas su nam dostupni rezultati mnogih istraživanja o tome šta je dobro za zdravlje i kako sami na njega možemo da utičemo, ali mnogi od nas teško prate te smernice. Brzina, odavno stvorene loše navike, neinformisanost, a ponekada i nemarnost često stoje na putu između nas i zdravlja. Međutim uvek ima dobrih vesti, a nama ih je donela lekar i nutricionistkinja svetskoga ugleda dr Lejla Kažinić Kreho, autorka uspešnih vodiča za ishranu i zdrav život "Ishrana 21. veka", "Ishrana 21. veka za žene" i "Zdrava i fit". Za nju nema sumnje, na zdravlje možemo da utičemo već ovog trenutka, i to ulaskom u kuhinju i biranjem namirnica prema glikemijskom sastavu i aktivnim sastojcima.

"Najnovija istraživanja pokazuju da se osnove našeg zdravlja stvaraju već u utrobi majke i zavise od toga šta ona jede. Zatim, dodatno se oblikuju u tinejdžerskom uzrastu, a to se posebno odnosi na devojke, kojima je danas važnije da imaju socijalno prihvaćenu figuru nego zdravlje. Njihov način ishrane se više ne kreira u porodici kao nekad, već su vođene time kako one žele da izgledaju. Zato smatram da zdravu i istovremeno savremenu i modernu ishranu u kojoj se jela lako i brzo pripremaju treba oblikovati u ranim adolescentskim godinama", objašnjava dr Kreho, ali upozorava da nikada nije kasno da krenemo tim putem. Jednim od najvećih problema u ishrani danas smatra nagle redukcijske dijete u kojima nedostaju važni nutrijenti i koje izazivaju mnoge poremećaje, od hormonalne neravnoteže do opstipacije i gubitka kalcijuma iz kostiju, o čemu smo uglavnom neinformisani.

"Ne postoji idealna težina. Idealnih tela je onoliko koliko je i nas. Nema univerzalne dijete koja bi nam svima odgovarala. Težinu treba gubiti sporije, ali sigurnije. Najsigurniji redukcijski program je onaj koji se bazira na niskom glikemijskom indeksu. Primenom GI-ja, odnosno biranjem namirnica iz kojih se šećer lagano otpušta u krv, nećemo samo gubiti na težini već i očuvati zdravlje jer na taj način možemo da sprečimo, čak i saniramo već nastala stanja i bolesti", kaže dr Kreho i otkriva kako u svojoj ishrani i sama primenjuje "zakon" niskog glikemijskog indeksa. Ne povodi se trendovima, kaže, i nikada nije bila niti će biti žena manekenskih proporcija jer joj to nije cilj. Važniji su joj, kaže, zdravlje, visoka energija i elasticitet kože, koji se naglim dijetama takođe gubi, nego zamišljene mere koje nam nameće okolina.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.