Tai či za bolji san

Spavajte duže i mirnije zahvaljujući "meditaciji u pokretu".

Poreklom iz Kine, gde je nastao kao oblik borbene veštine, tai či čuan, ili samo tai či, u bukvalnom prevodu znači "vrhovna nadmoćna pesnica". Često ga nazivaju "meditacija u pokretu" jer osobe koje ga upražnjavaju, polako i nežno kreću svoje telo, istovremeno duboko dišući i održavajući samosvest, kao kod meditacije. Izučavanje tai čija se fokusira na tri njegove glavne oblasti, zdravlje, meditaciju i borbenu veštinu.

"Zdravstveni" efekti se svode na uklanjanje uticaja stresa na telo i duh, "meditacija" se koristi za postizanje fokusa i smirenja neophodnih za upražnjavanje tai čija, dok "borbeni aspekt" podrazumeva njegovu upotrebu u samoodbrani. Kombinovanje fizičkih i psiholoških efekata tai čija dokazano ima korisne efekte na zdravlje osoba koje ga redovno upražnjavaju.

Istraživači sa UCLA su 2008. u časopisu Sleep objavili da tai či poboljšava kvalitet sna kod starijih odraslih osoba koje su prethodno imale umerene probleme sa spavanjem. U poređenju sa kontrolnom grupom, pokazalo je istraživanje, osobe koje su učestvovale u 16-nedeljnom kursu tai čija doživele su značajno poboljšanje u vidu dužih perioda sna bez prekida i mirnijeg sna.

Dr Jovan Raičević

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.