Simptomi koji ukazuju na povišen estrogen: 5 prirodnih načina da vratite hormone u ravnotežu

Do viška estrogena uglavnom dolazi u četvrtoj deceniji života - evo koji simptomi ukazuju na hormonsku neravnotežu i kako da regulišemu hormone pruirodnim putem!

Višak estrogena u organizmu kod žena može da izazove mnoge bolesti i poremećaje, kao što su neplodnost, miomi u materici, osteoporoza, depresija, endometrioza, zgrušavanje krvi, neravnoteža hormona štitaste žlezde, autoimune bolesti... Od psihičkih simptoma najčešće se javljaju: pojačana nervoza, razdražljivost, nesanica, smetnje pamćenja i koncentracije, sniženo i promenljivo raspoloženje, a može se razviti i depresivni poremećaj.

Šta treba da jedemo za regulisnje hormona: evo kako hormoni utiču na naš apetitŠta treba da jedemo za regulisnje hormona: evo kako hormoni utiču na naš apetitNaglo dobijanje kilograma, gubitak apetita, naglo mršavljenje, potreba za šećerom - sve ovo može uzrokovati hormonski disbalans,…

Do viška estrogena uglavnom dolazi u četvrtoj deceniji života. Kako postajemo stariji, ravnoteža hormona se narušava, pa je tako kod žena u srednjim tridesetim godinama smanjen nivo progesterona (120 puta brže nego što se smanjuje lučenje estrogena), pa estrogen sve više dolazi do izražaja.

Kad estrogen "nadvlada" ostale hormone (progesteron i testosteron) javljaju se rani znaci njegove dominacije. To su: nagomilavanje sala oko struka i bokova, umor, neraspoloženje, razdražljivost, nesanica, problemi sa pamćenjem, usporen metabolizam, opadanje kose, glavobolje i migrene, pad libida, nadimanje, depresija i anksioznost, bolna osetljivost grudi, infekcije, suvoća vagine, neredovne menstruacije.

Srećom, ovi simptomi mogu da se prorede i potpuno nestanu ukoliko se povrati ravnoteža hormona, unošenjem progesterona. Veoma je važno koristiti prirodan, bioidentičan progesteron, jer unošenjem sintetičkog hormona može da se napravi još veća šteta.

Postoji nekoliko prirodnih načina da se ponovo uspostavi ravnoteža hormona u organizmu. Jedan od njih je zdrava ishrana: izbegavanje gotove, industrijske hrane i uzimanje svežih namirnica. U ishranu valja uključiti što više kupusnjača kao što su kupus, brokoli, karfiol, kelj, zatim, spanać koji sadrži supstance koje pročišćavaju jetru i izbacuju višak estrogena. Trebalo bi jesti hranu bogatu proteinima koji se lako vare, i piti puno vode.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.