Preporuke za dobro zdravlje: ishrana i joga za svaki dan

Dobro usklađene i balansirane, praksa joge i adekvatna ishrana su ključ vitalnosti. Stari joga majstori su tokom stotina godina istraživali uticaj ishrane na telo, raspoloženje, um, cikluse spavanja i nivoe energije.

Ishrana je osnova dobrog zdravlja. To je posebno značajno kada se pravilna ishrana poveže sa jogijskom praksom. Kada odete kod lekara ajurvede prva pitanja će se ticati načina ishrane. Praksa joge nam umnogome pomaže kada je ishrana jer ćemo kada se povežemo sa sopstvenim telom od njega dobijati i jasne signale šta mu je potrebno a šta treba odbaciti.

Kako da napravite zdrav sok od maline: recept za ukusan napitak bez šećera (RECEPT)Kako da napravite zdrav sok od maline: recept za ukusan napitak bez šećera (RECEPT)Napravite zdrav i ukusan napitak bez šećera - ovo je odličan recept za sok od maline!

Osnove jogijske ishrane

Reč dijeta je izvedena iz starogrčke reči koja znači “način života”. Ovaj pristup ishrani je karakterističan i za jogijske principe jer se odnosi na celokupan pristup životu. Joga učitelji su kao svoju praksu preuzeli balansiranu ishranu koja podstiče zdravlje i regeneraciju na ćelijskom nivou. Podjednako je važno i kakav uticaj hrana ima na naše emotivno, mentalno i duhovno stanje. U klasičnim joga tekstovima kao što je Hatha Yoga Pradipika iz 15. veka, ishrana je način da se dođe do većeg nivoa spiritualne svesnosti. Tu se pominju brojne tehnike čišćenja tela i organa za varenje kako bi se podstakli procesi metabolisanja hranljivih materija. Jedan deo tih tehnika su činile asana za svaki dan kao i vežba disanja.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.