Preporuka ruskog lekara: vežba disanja za ljude koji pate od astme i alergija

Postoje mnoge tehnike disanja ali Buteyko tehniku disanja se posebno preporučuje asmatičarima.

Učeći o pranajami, naučili smo da je pravilno disanje osnova optimalnog fizičkog i mentalnog zdravlja te da se različitim tehnikama možemo i opustiti i energizovati. No ta metoda joge nije jedina koju možemo probati. Buteyko tehniku disanja, koju je 60-ih godina prošlog veka razvio ruski lekar i naučnik Konstantin Buteyko, preporučuje američka doktorka Christiane Northrup, posebno astmatičarima i ljudima koji pate od alergija.

3 vežbe disanja za smirenje nervnog sistema: smanjivanje nivoa stresa, opuštanje i vraćanje energije u ravnotežu 3 vežbe disanja za smirenje nervnog sistema: smanjivanje nivoa stresa, opuštanje i vraćanje energije u ravnotežu Vežbe disanja možete da radite u svakom trenutku, koristeći ih kao sredstvo pomoću kog ćete se relaksirati.

Prema Buteyko institutu za disanje i zdravlje, ova metoda povećava fizičku izdržljivost, smanjuje hronični umor, ublažava bolesti disajnih organa, napade panike i anksioznosti, poboljšava san, smanjuje apneju i hrkanje. Jedna od osnovnih vežbi je sledeća:

Polako naginjite glavu unazad pa napred, brojeći do tri za svaki smer naginjanja. Zatim uskladite taj pokret sa disanjem. Udahnite dok glavu zabacujte unazad i izdahnite kada je spuštate prema napred. Dišite polako i tiho. Ponovite vežbu 10 puta.

Glavna uloga disanja u praksi joge: pranayama kao pokretačko disanjeGlavna uloga disanja u praksi joge: pranayama kao pokretačko disanjeDisanje u praksi joge, zove se pranayama. Po definiciji, to nije obično disanje, već moćno - pokretačko disanje.

Normalno udahnite i izdahnite pa prstima zatvorite nozdrve ili zadržite izdisaj. Zadržavajući dah, pomerajte glavu napred-nazad brže nego u prethodnoj vežbi. Zatim otvorite nozdrve pa lagano udahnite. Usta držite svo vreme zatvorena. Ponovite vežbu šest puta. Cilj ovakvog disanja je da postupno produžavamo vreme tzv. kontrolisane pauze u kojoj zaustavljamo disanje.

Izbor: Sensa

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.

16/01/2019 AnaC
Odličan tekst. Uz vežbe disanja bi valjalo koristiti i pro100healthy Indijski tamjan. Ja sam ga počela uzimati pre dve godine na preporuku alergologa, i od tada više ne koristim lekove za alergiju, a i alergijski napadi su ređi i slabiji. Prošle godine sam imala problemA jedino malo u martu, ostatak godine sam pregurala bez ikakvih simptoma. Ako neko ima sličnih problema, slobodno neka pokuša sa indijskim tamjanom