Podstiče mršavljenje, izbacuje bakterije iz creva i smanjuje nadutost: evo koja hrana sadrži rastvorljiva vlakna

Evo zašto svakodnevno treba da jedemo rastvorljiva vlakna...

Sigurni ste da znate sve o namirnicama bogatim vlaknima i o tome koliko i kao ih treba jesti? Da li ste znali da postoje rastvorljiva i nerastvorljiva vlakna?

Rastvorljiva vlakana se lako rastvaraju u vodi, razgrađuju se u želatinastu masu u delu creva poznatom kao debelo crevo. Vlakna se preobražavaju u supstancu sličnu gelu koji razgrađuju bakterije u debelom crevu oslobađajući gasove i nekoliko kalorija.

Rastvorljiva vlakna smanjuju apsorpciju masti i pomažu u regulaciji telesne težine. Kao gust raširen gel, rastvorljiva vlakna blokiraju masti koje bi se inače probavile i apsorbovale. Snižavanje holesterola, rastvorljiva vlakna sprečavaju da se holesterol razgrađuje i probavlja. Vremenom rastvorljiva vlakna mogu pomoći u snižavanju nivoa holesterola ili količine slobodnog holesterola u krvi. Stabilizovanje nivoa šećera u krvi (glukoze) , baš kao što sprečavaju apsorpciju masti, rastvorljiva vlakna usporavaju brzinu varenja drugih hranljivih sastojaka, uključujući ugljene hidrate.

Štiti ćelije, jača krvne sudove i sprečava razvoj bolesti: evo koja hrana sadrži moćan astaksantinŠtiti ćelije, jača krvne sudove i sprečava razvoj bolesti: evo koja hrana sadrži moćan astaksantinAntioksidans koji nas štiti od ozbiljnih oboljenja! Da li u telu imate dovoljno astaksantina...

To znači da jela koja sadrže rastvorljiva vlakna imaju manje verovatnoće da će izazvati oštre skokove nivoa šećera u krvi i da ih mogu sprečiti. Smanjenje rizika od kardiovaskularnih bolesti, spuštanjem nivoa holesterola, stabilizacijom šećera u krvi i smanjenjem apsorpcije masti, redovno konzumiranje rastvorljivih vlakana može umanjiti rizik od bolesti srca i krvotoka. Hranjenje zdravih bakterija u crevima, neke rastvorljive namirnice bogate vlaknima hrane bakterije u crevima.

Namirnice bogate rasatvorljivim vlaknima su:

  • Grašak
  • Boranija
  • Zob ili ovas
  • Jabuke
  • Citrusi

Nerastvorljiva vlakna se ne rastvaraju u vodi i ostaju netaknuta dok se hrana kreće kroz gastrointestinalni trakt.

Izraz vlakno odnosi se na sve delove biljne hrane koje telo ne može probaviti ili apsorbovati. Za razliku od jednostavnih ugljenih hidrata uključujući većinu vrsta hleba i šećera, vlakna su složeni ugljeni hidrati i ne podižu nivo šećera u krvi.

Vlakna se obično nalaze u povrću, voću, integralnim žitaricama i mahunarkama. Takođe se ponekad nazivaju i krupnom hranom. Vlakna su osnovna hranljiva materija, i moraju biti zastupljena u zdravoj ishrani.

Šta najzdraviji ljudi jedu za doručak: 3 namirnice sa kojima treba započeti danŠta najzdraviji ljudi jedu za doručak: 3 namirnice sa kojima treba započeti dan

Mnoge namirnice bogate vlaknima sadrže i jednu i drugu vrstu, i podjednako je važno unositi u organizam namirnice bogate i jednim i drugim vrstama vlakana.

Namirnice bogate vlaknima koje morate imati na svom meniju jednom nedeljno:

  • Čia semenke
  • Lan
  • Bademi
  • Tamna čokolada
  • Ovsena kaša (zob)
  • Grašak
  • Sočivo
  • Pasulj
  • Avokado
  • Maline
  • Jabuke
  • Kruške
  • Kinoa
  • Artičoka
  • Cvekla
  • Šargarepa
  • Brokoli
  • Banane
  • Boranija

Izvor: Stil

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.