Pirinač podstiče varenje, a ovas reguliše holesterol: evo šta sve leče čudotvorne žitarice

Donedavno smo u kuhinji upotrebljavali uglavnom pšenično brašno, no bilo bi zaista šteta da ne upoznamo obilje, za nas novih, a zapravo drevnih vrsta žitarica čija brašna sve učestalije viđamo na policama zdrave hrane.

Ječam je jedna od najstarijih uzgojenih žitarica. Bogat je mineralima i većim količinama vitamina B grupe. Ima znatan udeo vlakana pa pospešuje varenje i održava povoljnu ravnotežu crevne mikroflore. Sadrži gluten.

Pirinač, u poređenju sa ostalim žitaricama, ima najveću energetsku vrednost pa brzo donosi energiju i osigurava duži osećaj sitosti. Zbog svoje nutritivne vrednosti izuzetno je korisna za nervni sistem i varenje. Ne sadrži gluten i najmanje je alergena žitarica.

Ovakav hleb još niste probali, a ukus je odličan: recept za paleo hleb od indijskih oraščićaOvakav hleb još niste probali, a ukus je odličan: recept za paleo hleb od indijskih oraščićaPaleo hleb pun je proteina i zdravih masti, a evo kako da ga ispečete i poslužite!

Kukuruz ne sadrži gluten i dobar je izvor vitamina B1, tj. tiamina, i mnogih drugih vitamina i minerala. Ali, ima relativno visoko glikemijsko opterećenje pa nije pogodan za dijabetičare.

Kamut, iako blizak rođak pšenice, većina ljudi osetljivih na gluten dobro podnosi jer pripada staroj sorti pšenice (durum). Sadrži dvostruko više proteina od pšenice, više minerala, posebno magnezijuma, selena i cinka, esencijalne masne kiseline te 16 aminokiselina.

Proso je dobro za sistem za varenje jer poboljšava apsorpciju hranljivih sastojaka i odlikuje se lužnatošću pa uspostavlja ravnotežu oštećene crevne flore. Zbog toga se preporučuje i onima koji piju antibiotike. Ne sadrži gluten.

Recept za hleb sa koprivom: ukusno pecivo od heljdinog i ovsenog brašna (VEGANSKI RECEPT)Recept za hleb sa koprivom: ukusno pecivo od heljdinog i ovsenog brašna (VEGANSKI RECEPT)Lekovitu i pristupačnu korpivu dodajte u testo od heljdinog i ovsenog brašna - ukus ovog zdravog hleba će vas oduševiti!

Ovas sadrži niz vrlo lekovitih materija koje snižavaju nivo holesterola te na taj način značajno smanjuje mogućnost oboljenja kardiovaskularnog sistema. Ne sadrži gluten.

Raž je po sastavu najsličnija pšenici, ali sa drugačijom vrstom glutena. Bogata je kalcijumom i gvožđem pa ima veću prehrambenu vrednost od pšenice. Visokim udelom vlakana pomaže u normalizaciji nivoa holesterola i šećera u krvi pa je pogodna za dijabetičare i one koji se bore sa viškom kilograma.

Kako da produžite svežinu hlebaKako da produžite svežinu hlebaViše ne morate da se plašite da će višak hleba da se isuši. Evo kako da produžite svežinu hleba.

Pir sadrži pregršt vrednih aminokiselina, minerala i proteina. Pogodan je za osobe osetljive na pšenicu jer sadrži manje glutena. Jedina je žitarica koja sadrži specijalnu vrstu ugljenih hidrata (mukopolisaharide) koji jačaju imunitet.

Pšenica je najčešće korišćena žitarica. Sadrži velike količine glutena, proteina koji pomaže pri pripremo hleba. Najbolja je celovita pšenica, mlevena u kamenom mlinu jer tako zadržava hranljive nutrijente.

Izvor: Sensa

Magda Dežđek, Ivan Drobina

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.