Ovu hranu treba da jedete ako vas bole zglobovi: evo koje lekovite namirnice obnavljaju zglobove i hrskavicu

ovu-hranu-treba-da-jedete-ako-vas-bole-zglobovi-evo-koje-lekovite-namirnice-obnavljaju-zglobove-i-hrskavicu

Vitamini za obnavljanje zglobova

Prokelj je najbolje kratko kuvati i konzumirati u kombinaciji s ekstra devičanskim maslinovim uljem, koje je takođe izvor vitamina K te deluje protivupalno.

Na taj način ostvarujete dvostruki učinak zaštite svojih zglobova.

4. Citrusno voće

Budući da citrusno voće, poput narandži, limuna, mandarina i grejpfruta, obiluje vitaminom C, njegovom konzumacijom zaštitićete zglobove i kosti.

Naime, poznato je da upravo ovaj vitamin pridonosi formiranju kolagena u organizmu.

Vitamin C kao snažan antioksidans čuva stanice i vezivna tkiva u organizmu od daljnjih oštećenja. Takođe deluje protivpalno smanjujući otok oko zglobova.

Kućni test za osteoporozu: sprečite rizike niske gustine kostiju

Jedite i druge namirnice bogate vitaminom C, poput zelenog lisnatog povrća, paprike i kiselog kupusa.

Na taj način potaknut ćete ne samo regeneraciju zglobova i hrskavice nego ćete zaštititi celi organizam.

5. Bademi + ostalo orašasto voće

Puno je razloga zašto biste slane ili slatke grickalice prepune šećera trebali zameniti bademima i drugim orašastim voćem, poput oraha, indijskih oraščića, lešnika...

Jedan od njih je i što čuvaju vaše zglobove od propadanja.

Bademi su, naime, bogat izvor omega-3 masnih kiselina, mangana i vitamina E.

Poznato je da omega -3 masne kiseline smanjuju upalne procese u organizmu, dok vitamin E je snažan antioksidans koji štiti ćelije od propadanja.

Mangan potpomaže u proizvodnji glukozamina u našem organizmu, a koji ima ključnu ulogu u izgradnji zdrave zglobne hrskavice.

6. Beli luk

Zahvaljujući tome što sadrži sumpor, beli luk ima ulogu zaštitnika naših zglobova i kostiju.

Sumpor pridonosi stvaranju kolagena, ublažava upalna stanja u organizmu i smanjuje bolove u zglobovima.

Osim u belom luku, sumpora ima i u crnom luku, praziluku i vlašcu.

7. Nar

Nar ili šipurak snižava nivo upala koje se dovode u vezu s preteranom proizvodnjom enzima.

Ovi enzimi, kada se stvaraju u normalnim količinama čuvaju zglobnu hrskavicu, ali kod njihove preterane proizvodnje hrskavica se oštećuje i uništava.

Tokom sezone jedite nar ili uzimajte ekstrakt kako biste pomogli za obnavljanje oštećene zglobne hrskavice.

Još nekoliko namirnica koje čuvaju zglobove:

  • đumbir
  • kurkuma
  • zeleni čaj
  • bobičasto voće
  • kelj
  • spanać
  • seme bundeve
  • jabuke

Izvor: Alternativa za vas

Snježana Horvat

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.