Ove biljke imaju više proteina od mesa: 5 namirnica koje treba češće da jedemo

Život kakav znamo ne bi bio moguć bez proteina, a ako ne dobijete dovoljno, vaše zdravlje će brzo patiti!

Važno je da budete svesni koliko proteina dnevno jedete. Proteini su osnovni gradivni blokovi našeg tela i koriste se za izgradnju mišića, tetiva i organa, za popravljanje tkiva, za regulisanje proizvodnje hormona i čak za stvaranje neurotransmitera koji utiču na naše raspoloženje. Život kakav znamo ne bi bio moguć bez proteina, a ako ne dobijete dovoljno, vaše zdravlje će brzo patiti!

Čia semenke

Ove male semenke su među najzdravijom hranom na planeti. Oko 2 supene kašike čia semenki će vam obezbediti više od 4 grama proteina, zajedno sa 11 grama vlakana i 5 grama alfa-linoleinske kiseline (ALA) i linoleinske kiseline, biljnih Omega masnih kiselina. Ova superhrana je pripitomljena u meksičkoj dolini još 2.700 god. i bila je cenjena zbog svojih energetskih svojstava od strane Asteka, Maja i Inka. Samo jedna kašika čia semena u vodi je korišćena za ishranu potrebnu za dug dan napornog rada.

Belančevine za vegane i vegetarijance: najbolji izvori proteina biljnog poreklaBelančevine za vegane i vegetarijance: najbolji izvori proteina biljnog poreklaOve namirnice su najbolji biljni izvori proteina.

Ove semenke su takođe pune antioksidanata i imaju dobro uravnotežene nivoe esencijalnih aminokiselina, što ih čini izvorom kompletnog proteina koji naše telo može lako da koristi. Najbolje od svega, ne zahtevaju kompleksnu pripremu, ili čak kuvanje! Jednostavno ih pomešajte sa svojim sokovima ili stavite na vrh jogurta. Možete čak i da sipate seme u čašu vode ili soka, dopustite im da upijaju tečnost i popijte želatinoznu mešavinu bogatu hranljivim sastojcima.

Bademi (puter od badema)

Skoro 7 grama proteina po serviranju od 2 kašike, bademov puter je ozbiljan kandidat za vrhunsku zdravu hranu bogatu proteinima. Iako je i hrana sa visokim procentom masti, ona sadrži samo polovinu količine zasićenih masnoća koje ima npr. puter od kikirikija. Zasićene masti su jedna od nezdravih masnoća koje začepljuju arterije koje mogu dovesti do visokog holesterola i povećanja težine. Puter od badema takođe ima viši nivo vlakana, vitamina i minerala od putera od kikirikija.

Badem i bademov puter pružaju velike količine vitamina E, odlične za vašu kožu i kosu, i 61% preporučene dnevne doze magnezijuma, važnog minerala koji igra ulogu u našem metabolizmu i održava naše kosti i srce zdravim. Takođe je puna kalcijuma, niacina, folata, riboflavina i Omega-3. Bademi su takođe odlični za naš mozak i mogu biti od posebne koristi za starije osobe. Studija na životinjama je pokazala da redovna konzumacija badema dovodi do povećanja pamćenja kod zdravih pacova, kao i do manjeg stepena kognitivne disfunkcije i neurodegenerativnih poremećaja.

Kinoa

Ovo drevno zrno nastalo je u planinama Anda u Južnoj Americi, pre oko 4.000 godina i hranilo je rastuće carstvo Inka stotinama godina. Smatrali su ga svetim i držali ga tako visoko da su ga nazvali chisoia mama, ili majka svih žitarica. Iako su španski konkistadori pokušavali da iskorene ovaj neverovatan usev u pokušaju da unište njihovu kulturu, kinoa je našla način da preživi i sada hrani milijarde ljudi širom sveta. Na 8 grama proteina na 1 šoljicu, ova biljka puna proteina je superhrana sama po sebi. On obezbeđuje svih 9 esencijalnih aminokiselina koje naše telo zahteva za uravnoteženu ishranu.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.