Nutricionista otkriva - dok taje pandemija korona virusa, jedite ove namirnice: evo koja hrana pomaže da ojačamo IMUNITET

Hrana koja će ojačati naš imunitet tokom pandemije - nutricionista daje spisak najzdravijih namirnica!

Tokom pandemije korone, pored izuzetno važnih mera higijene, u koje spada redovno i temeljno pranje ruku, kao i redovna upotreba dezinfekcionih sredstava, obratite pažnju i na ishranu.

" Unosite namirnice koje jačaju naš imuni sistem, a to su limet i limeta, koji su jedni od najboljih izvora vitamina C i antioksidanata i pomažu alkalizaciji i detoksikaciju. Pijte mlake limunade pre svakog obroka. Jedite supu od kostiju, bogata je vitaminima i mineralima i deluje umirujuće na respiratorna stanja", savetuje nutricionista - dijetetičar Jovana Srejić Ferluga, a zatim objašnjava na koje načine na imunitet deluje luk:

"Beli luk ojačava odbrambene snage organizma. Slično kao i beli luk, crni luk ima protivupalno dejstvo".

Biljka koja raste na svakom čošku, a neverovatno je lekovita: list maslačka pročišćava organizam i sprečava teška oboljenjaBiljka koja raste na svakom čošku, a neverovatno je lekovita: list maslačka pročišćava organizam i sprečava teška oboljenjaNaučno dokazano - saznajte kakva sve neverovatna lekovita dejstva list maslačka ima po organizam!

Nutricionista dodaje da je korisno i jabukovo sirće zbog dezinfekcionog dejstva, čak i prema najotpornijim bakterijskim sojevima i virusima. A možete ga koristiti za začinjavanje salata ili pripremu napitka.

Korisno je i maslinovo ulje kao izvor mononezasićenih zdravih masti koje izuzetno jačaju imunitet. Otpornijim nas čine i masline i avokado, ali i određeni začini.

"Đumbir je jedan od najmoćnijih začina koji pomaže u smanjenju upale, jačanju imuniteta, smanjenju grlobolje i smanjenju bola. Dodajte kurkumu u potaže, čorbasta jela. Dodajte đumbir u limunadu, čaj ili voćni smuti", savetuje naša sagovornica.

Kako deluju bosiljak, maslačak, ali i kupus i karfiol
"Na listi namirnica koje osnažuju organizam nalaze se i brojne začinske biljke poput ruzmarina, origana, bosiljka, timijana. Dodajte ih u salate, koristite za mariniranje i začinjavanje mesa. Kada su u pitanju čajevi, pijte čaj od đumbira, čaj od matičnjaka, čaj od maslačka, čaj od ehinacee.

Nutricionista preporučuje i glljive kao superhranu.

"Ne treba zaboraviti ni povrće iz porodice kupusnjača - karfiol, brokoli, prokelj, kupus, kelj, ren, keleraba. Ova grupa povrća bogata je antikancerogenim, biološki aktivnim jedinjenjima izocijanatima. Drugo veoma značajno jedinjenje koje sadrži jeste glukosinol, značajno za jačanje detoksikacione funkcije jetre".

Zašto su važni vitamin C, vitamin D i cink?

Savet nutricioniste je i da se dnevno uzima dva puta po 500 mg vitamina C za prevenciju ili 3-5 grama, 2 puta dnevno ako ste bolesni.

"Limun, limeta, pomorandže, mandarine, grejpfrut, jagode, ananas, kivi, brokoli i klice brokolija veoma su bogati vitaminom C. Imajte na umu da je šećer neprijatelj ovog vitamina zato obavezno eliminišite hranu sa rafinisanim šećerom i smanjite ukupan unos ugljenih hidrata", dodaje Jovana i preporučuje:

"Potrebna je i suplementacija vitamina D i K2. A doza vitamina D treba da bude između 5, 000 - 10, 000 IU - internacionalnih jedinica. Uzimajte i 20 mg cinka na dan, a ovaj mineral sadrže semenke, bundeve, piletina, losos i govedina".

Važno je pomenuti i esencijalna ulja koja su saveznik imunitetu: ulje eukaliptusa, ruzmarina, nane (peperminta), tamjana, origana, timijana, zdravca (geranijum), cimeta, muškatnog oraščića, bergamota, čempresa i eterično ulje čajevca.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.