Najzdravija dijeta na svetu: evo šta sadrži jelovnik DASH

Dijeta za snižavanje krvnog pritiska koju i lekari najčešće preporučuju zove se DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) i više je stil zdrave ishrane nego dijeta...

Ako ne merimo redovno pritisak, nećemo ni znati da je povišen sve dok situacija ne postane alarmantna. Hipertenzija je jedan od vodećih uzroka bolesti srca, infarkta i prerane smrti.

Istraživanja su pokazala da DASH dijeta, koja obiluje mlečnim proizvodima sa sniženim procentom masti, voćem i povrćem, može da pomogne u smanjenju rizika od visokog krvnog pritiska. DASH jelovnik je zasnovan na raznovrsnoj ishrani umerene kalorijske vrednosti.

Osobama sa visokim pritiskom nutricionisti savetuju da izbegavaju upotrebu soli. Nasuprot tome, preporučuje se hrana bogata kalijumom jer ovaj mineral stimuliše izbacivanje tečnosti i snižava pritisak. Najbogatiji izvori kalijuma su neprerađena hrana, voće, povrće, integralne žitarice, sveže meso, a najbolji izvori su banane, pomorandže, krompir i paradajz.

Original Budwig krem za anti-tumor dijetu...

Kako bi umanjili rizik od hipertenzije jedite bar 2 do 3 porcije mlečnih proizvoda sa manje masti, 8 do 10 porcija voća i povrća; prestanite da pušite, ograničite količinu alkohola, suvomesnatih proizvoda, izbegavajte proizvode koji sadrže aditiv MSG (natrijum glutamat). Vodite računa o svojoj težini, budite fizički aktivni i smanjite masti.

Istraživanja pokazuju da vegetarijanci mnogo ređe imaju povišen krvni pritisak od onih koji često jedu meso. Primećeno je da oboleli od hipertenzije imaju snižene vrednosti krvnog pritiska ako pređu na vegetarijanski način ishrane.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.