Šta je naizmenični post: evo kako naizmenično gladovanje sagoreva masti i štiti telo od bolesti

Kao odličan detoks, način za sagorevanje masnih naslaga i zdrav režim ishrane, ajurveda predlaže naizmeničan post ili naizmenično gladovanje, a evo kako da se tog režima ishrane pravilno pridržavamo!

Naizmenični post ili naizmenično gladovanje (intermittent fasting ili IF) je metod koji u poslednje vreme postaje sve popularniji. Uglavnom se koristi za regulaciju telesne težine, ali po mišljenju nekih stručnjaka može da bude višestruko koristan po zdravlje.

Suština naizmeničnog posta je da se između obroka ostavi veoma veliki vremenski raspon - na primer, 10 do 14 sati. Šta se time postiže? Fiziološki gledano, organizam počinje da se hrani i ostaje u stanju hranjenja dok apsorbuje i vari hranu. To traje otprilike četiri do pet sati nakon što počnete da jedete.

Gorka so je čudotvoran lek iz prirode: kako da koristite ovaj mineral za zdravlje i smanjenje stresa

Tokom tog vremena je nivo insulina u krvi visok i zato organizam ne koristi rezerve masti. Međutim, ako nakon što smo pojeli obrok ne jedemo ništa sledećih 12 sati, organizam će ući u stanje posta/gladovanja, što je idealno da počnu da se koriste telesne masnoće. Ovaj mehanizam može da se iskoristi kao redukciona dijeta, odnosno, dijeta za mršavljenje.

Kad jedemo sa uobičajenim rasporedom obroka, ovaj mehanizam se nikad ne pokrene, zato što praktično svakih 4-5 sati, ako ne i češće, pojedemo nešto (doručak, užina, ručak, grickalice, večera i sl). Ali, ako produžimo vreme između doručka i ručka, makar i za samo nekoliko sati, možemo da pokrenemo sagorevanje masti, tačnije, da podstaknemo organizam da počne da koristi rezerve masti kao izvor energije, i na taj način ubrzamo gubitak suvišne telesne težine.

SIBIRSKI ŠAMAN OTKRIVA LEK ZA JAČANJE IMUNITETA: evo kako da napravite lekovitu smesu od limuna i belog luka

Na primer, doručkujemo u 9 ujutru i ne jedemo ništa do ručka koji ostavimo najranije za 16 h po podne. A ako smo u stanju, možemo da jedemo i kasnije, na primer, da ručamo, odnosno večeramo tek oko 19 h, što bi bilo 10 sati bez unošenja hrane, čime bi se mehanizam korišćenja masnih zaliha u značajnoj meri aktivirao.

Da li je ovakav način ishrane zdrav? U ajurvedi, naizmenični post se odavno koristi, mada ne na ovaj način - ajurveda preporučuje jedan dan u nedelji u kojem se uzima samo tečna hrana, a za one koji su to u stanju, samo voda. Po mišljenju dr Luiz Petre, kardiologa i stručnjaka za regulaciju telesne težine, koja i sama praktikuje naizmenični post na savremeni, zapadni način "naizmenični post pomaže da smanjimo žudnju za hranom, stabilizujemo rapspoloženje i poboljšamo memoriju.

Naizmenični post poboljšava nivo šećera u krvi, smanjuje rizik od srčanih oboljenja i raka, a može da pomogne i u prevenciji Alchajmerove i Parkinsonove bolesti. A takođe pomaže i regulaciji telesne težine". Jedno nedavno proučavanje je čak ukazalo da naizmenični post može da doprinese da produžimo svoj životni vek.

Izvor: Zdrava hrana

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.