Kako da znate da li vašem telu nedostaje vitamin K

Vitamin K je presudan za zdravlje organizma, čuva srce i jača kosti, a evo koji simptomi ukazuju na njegov nedostatak u telu!

Vitamin K pomaže kod zgrušavanja krvi, važan je za zdrave kostiju i jako srce, a evo kako da znate da li patite od nedostatka ovog vitamina, piše Lepa & srećna.

Simptomi koji ukazuju na nedostatak vitamina K su: pojava modrica, krvni ugrušak ispod nokta, pojava crne stolice i krvi u stolici, unutrašnje krvarenje.

Kako da znate da li vašem telu nedostaje kalijum

Kod odojčadi, ovaj nedostatak se ispoljava u vidu krvarenja iz predela gde je uklonjena pupčana vrpca, krvarenja iz nosa ili kože, a jedna od posledica može biti i izliv krvi u mozak.

Stručnjaci ističu da, ako patite od nedostatka vitamina K, treba u ishranu da ubacite namirnice koje su bogate ovim vitaminom, a najviše ga ima zeleno povrće (spanać, tikvice, prokelj, zelena salata, kopriva, mladi luk, kupus), kao i mlečni proizvodi koji sadrže vitamin K 2.

Šta nam telo poručuje ako se stalno osećamo umorno: otkrivamo pravi uzrok svakodnevne iscrpljenosti

Nedostatak vitamina K može biti uzrok za sledeća stanja: slabe kosti, srčani problemi, osteoporoza, problemi sa zubima, zgrušavanje krvi, određene vrste karcinoma i kognitivni problemi.

Izvor: Lepa & srećna

procitajte.jpg

Kako da znate da li vašem telu nedostaje magnezijum

 

Magnezijum je direktno odgovoran i za sastav belančevina, masti, ugljenika, koji omogućavaju gipkost kostiju, i pomaže usvajanje kalcijuma.

Pripremite domaće ulje od magnezijuma protiv bolova u kičmi i mišićima...

Iako je toliko značajan za organizam, magnezijum je najranjiviji mikroelement. Lako je razgradljiv. Uz sve to, registrovano je da u poslednjih 100 godina hranom unosimo sve manje i manje količine magnezijuma. Nekada je samo jedan dnevni obrok sadržao potrebne količine, a danas ga ima samo u tragovima.

Blitva, badem, spanać: 10 namirnica koje su moćan izvor magnezijuma...

U drugom planu su, i nepravilna ishrana (dnevno u prošeku unesemo 175 mg, a potrebe su od 300-350 mg), brza hrana, uticaj stresa, intenzivniji način života. Beli hleb i glazirani pirinač koje koristimo svakodnevno "pate" od nedostatka magnezijuma, pa ako se na sve doda i otofosforna kiselina, jedan od bitnih sastojaka svih kola napitaka, pušenje i alkohol - za magnezijum nema života.

Simptomi nedostatka magnezijuma

  • sklonost čestim depresijama
  • razdražljivost, uznemirenost, promene raspoloženja
  • buđenje u toku noći uz grčeve u listovima, tikovi
  • osećaj suvoće grla
  • sklonost niskom krvnom pritisku uz pojačan puls
  • zebnje i strahovi
  • niska tolerancija prema virusnim i bakterijskim infekcijama

Pogledajte kalendar. Ako ste u periodu oktobar-april, znači da je nastupio magnezijumov slom, vreme kada nivo magnezijuma kod većine naglo pada, i to na kritičnu granicu.

Superseme bogato magnezijumom: kinoa...

Oni koji uzimaju preparate sa dodatkom magnezijuma uglavnom ih lako podnose, jer bioorganske soli magnezijuma ne draže želudac, a zbog najčešće kombinacije sa vitaminom B6 prodire u svaku ćeliju i tamo ostane. Ima i sposobnost da prevede B6 iz neaktivne u aktivnu formu, i zato uspeva da ga održi u pravoj ravnoteži.

Magnezijum u sadejstvu sa vitaminom B6, pomaže da se smanji žestina PMS tegoba, da se menstrualni ciklus gotovo ne oseti, ili lako prebrodi, umanjuje neprijatnosti u menopauzi i poboljšava rad nervnog i srčanog sistema.

Izvor: Dijetaplus

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.