Jednostavan način da sprečite probleme sa varenjem i nadimanjem: evo šta treba da izbacite iz ishrane

Loša ishrana i sedelački način života neretki su uzroci problema sa varenjem. Jedna vrsta povrća naročito podstiče ovu vrstu tegoba.

Nadutost, gasovi i loše varenje često uzrokuju bol u stomaku i crevima. Uzrok ovih simptoma mogu biti i određene vrste namirnica koje unosimo u organizam, pa čak i povrće koje koristimo u svakondevnom kuvanju.

Nažalost, bolovi u stomaku i nadimanje neretko su sastavni deo života većne ljudi pa tako svakodnevicu čine neprijatnom. Bolovi i naduvenost ponekad su proizvod zadržanih gasova koje proizvode pojedine vrste namirnica i hrana koju unosimo.

Zaboravili smo koliko je ova biljka lekovita: evo koja oboljenja sprečava i kako se priprema ječamZaboravili smo koliko je ova biljka lekovita: evo koja oboljenja sprečava i kako se priprema ječamJečmena sluz koja nastaje prilikom kuvanja oljuštenog zrna vredna je dijetalna hrana za one koji pate od bolesti grla i želuca, a…

Brza hrana, slatkiši, pekarski proizvodi, grickalice i slični proizvodi zasigurno će dovesti do ovakvih pojava. Ne treba da zaboravimo da sve vrste sokova takođe dovode do ovakvih pojava, osim ukoliko pravite prirodno ceđene sokove.

Iznenađujuće, ali i pojedine vrste povrća i voća ponekad mogu izazvati nadimanje, gasove i bol u stomaku. Jedna od namirnica koje se teško vare je crveni luk. Razlog je taj što beli luk sadrži takozvane fruktane - vrstu karbohidrata. Kako organizam nema dovoljno enzima koji bi ih razložili u tankom crevu, fruktani odlaze direktno u debelo crevo. Sa sobom mogu da povuku veću količinu vode u debelo crevo te zbog toga izazivaju gasove.

Napravite svoj zimski začin za bolji imunitet (RECEPT)Napravite svoj zimski začin za bolji imunitet (RECEPT)Prema tradicionalnom učenju ajurvede, naša probavna vatra ili agni je izuzetno značajna jer pomaže da što više nutrijenata iz…

Sve vrste povrća koje sadrže fruktane (beli luk, brokoli, špargla, kupus itd.) teške su za varenje te je bolje da ih pre toga skuvate. U ovu grupu spadaju i pšenica, hleb i pasta. Za početak, potrudite se da izbacite brzu hranu, a ukoliko problemi ne prestanu možete redukovati i unos povrća i voća.

Izvor: Lovesensa

Lena Sudar

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.