Intervalni post - jedite po satima i smršajte: ovaj režim ishrane podmlađuje telo i čisti ćelije

Ćelijski biolog Jošinori Osumi bio je impresioniran rezultatima koje daje intervalni post!

Mnoga iskustva pokazuju da povremeni post pozitivno utiče na zdravlje, raspoloženje, mršavljenje i podmlađuje telo, piše Lovesensa.

Intervalni post je takav sistem ishrane u kojem je potrebno jesti hranu četiri ili osam sati dnevno i strogo u određeno vreme. U preostalim satima dozvoljena je samo voda ili ceđeni sokovi.

3 recepta sa cimetom za zdravo i brzo mršavljenje: evo kako da iskoristite moćan začin za topljenje masnih naslaga3 recepta sa cimetom za zdravo i brzo mršavljenje: evo kako da iskoristite moćan začin za topljenje masnih naslagaPoznato je da cimet ima odlična lekovita dejstva i da je začin broj jedan u svakoj dijeti i detoksikaciji, a evo kako da ga…

Poznati ćelijski biolog Jošinori Osumi koji je 2016. godine dobio Nobelovu nagradu za fiziologiju i medicinu ustanovio je kakve sve pogodnosti povremeni post može da ima po naše zdravlje.

Osumi je proučavao proces autofagije, odnosno mehanizam kojim se ćelije samostalno oslobađaju neispravnih elemenata. Naučnik je otkrio da brzina čišćenja ćelija zavisi od nivoa energije u njima, a kada taj nivo nije dovoljan, ćelije počinju intenzivno uništavati oštećene elemente ili stare proteine, pretvarajući ih u izvor energije. 

Postoji nekoliko šema posta, ali njihova suština je ista - oni su podeljeni u dva vremenska perioda po danu ili nedelji, u jednom od kojih možete jesti bilo šta, a u drugom možete samo piti. 

Na primer, postoji nekoliko opcija za intervalni post:

1. 16/8, tj. ne jedemo 16 sati i jedemo 8 sati. Možete jesti, na primer, od 10 do 18 sati dnevno 3 do 4 obroka, a ostatak vremena, piti vodu ili sokove.

2. 14/10 je lakša opcija kada morate postiti 14 sati i jesti hranu 10 sati (na primer, od 10:00 do 18:00).

3. 20/0 - složena ishrana, koja podrazumeva odbijanje hrane na jedan dan i konzumiranje hrane sledeći dan. Prema ovoj šemi, možete da jedete ne više od nekoliko puta nedeljno.

Joga vežbe za mršavljenje: trening koji pomaže da se brzo i zdravo rešite masnih naslaga (VIDEO)Joga vežbe za mršavljenje: trening koji pomaže da se brzo i zdravo rešite masnih naslaga (VIDEO)Kako joga pomaže da skinete masne naslagae - pogledajte odlične vežbe za mršavljenje!

4. 2/5 - 2 dana u nedelji ne jedete (dozvoljen je minimalan unos hrane, ne više od 500 kalorija dnevno), a tokom 5 dana jedete sve što želite.

Koja iskustva postoje sa intervalnim postom:

1. Smanjenje viška kilograma

2. Poboljšanje moždane aktivnosti

3. Poboljšava rad srca, stanje krvnih sudova i normalizuje krvni pritisak

4. Smanjuje se rizik od razvoja dijabetesa

5. Proces starenja se usporava i tako telo postaje otpornije na oksidativni stres

Napomena: Svaki organizam je drugačiji i zato je važno da pre nego što počnete intervalni post, obavezno s ekonsultujte sa svojim lekarom.

Izvor: Lovesensa

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.