Holistička terapija za mršavljenje: detaljan plan kako da izgubite višak kilogram na zdrav način

holisticka-terapija-za-mrsavljenje-kako-da-izgubite-visak-kilogram-na-zdrav-nacin4

Mršavljenje + organizacija

Pitate se koja je veza između masnih jastučića na stomaku i prenatrpanog dnevnog rasporeda ili neurednog doma? Istraživanja su pokazala da neorganizovanost, kao i neuredni stambeni i radni prostori na nas deluju tako da se nesvesno pretrpavamo hranom. Prema analizi američkog istraživanja, objavljenog u stručnom magazinu Environment and Behavior, u neurednoj i neočišćenoj kuhinji ispitanice su konzumirale dva puta više kalorija od žena koje su isti zadatak obavljale u očišćenoj kuhinji.

"Jako je teško u haotičnom i neurednom prostoru steći zdrave navike i imati volju održavati ih", pojašnjava Tamara Kajari. "Neorganizovane osobe neminovno su preopterećene svakodnevicom i umesto da se bolje organizuju, traže utehu u grickalicama i slatkišima."

Najlakše je reći da nemamo vremena za kuvanje, odlazak u prodavnicu, za šetnju do posla ili odlazak u teretanu. "Ako ne možete stvoriti vreme za svoje zdravlje, preispitajte svoje prioritete", savetuje Kajari, "jer istina je neumoljiva i vrlo jednostavna - kad nam je nešto istinski važno, za to ćemo uvek pronaći vreme i način."

SIBIRSKI ŠAMAN OTKRIVA LEK ZA JAČANJE IMUNITETA: evo kako da napravite lekovitu smesu od limuna i belog luka

Prvi organizovani korak prema zdravijoj ishrani i telesnoj aktivnosti je usvajanje navike nedeljnog planiranja vremena, ističe zagrebačka organizatorka. "Najbolji i najjednostavniji ‘alat' za to je vremenska mapa ili raspored u kojem je svaki dan podijeljen na vremenske odsečke, zavisno od vrste aktivnosti, radnog vremena i potrebama porodice.

Tako, kupovina hrane, kuvanje i telesna aktivnost dobijaju tačan vremenski okvir, ali još je važnije da postaju uklopljeni u ostatak obaveza i realno su izvodljivi. Na primer, zapisati u raspored teretana ne znači ništa, ali upisati je pod utorak i četvrtak, od 19 do 20 h, sa unapred uplaćenom članarinom, povećava verovatnost da ćete na trening i otići.

Kad je reč o ishrani, nabavku treba redovno planirati i obavljati prema unapred sastavljenom popisu jer to štedi vreme i novac, ali i smanjuje mogućnost kupovine nezdrave hrane. Kuvanje i priprema obroka za posao takođe je moguće isplanirati na nedeljnom nuivou, samo to treba da shvatimo kao zadatak jer neplaniranje kuvanja i obroka rezultira jedenjem pogrešnih stvari u pogrešno vreme."

Dakle, uvek imajte plan. Šta ćete da kupite, kakve obroke pripremate za posao, koje namirnice eliminišete, a koje uvek imate nadohvat ruke i brojne druge trikove otkriva Hrvojka Becker. Ponavlja već odavno poznat savet, ali ga i pojašnjava da bismo shvatili njegovu važnost - kvalitetan doručak najzdraviji je mogući način da započnete dan!

Doručak stimuliše metabolizam, a istraživanja pokazuju da se povećava verovatnost da ćete kasnije, tokom dana, uneti više kalorija ako ne doručkujete. Visokoobrađeni ugljeni hidrati koji obiluju kalorijama, poput pekarskih proizvoda koje jedemo usput, dok idemo na posao, nisu zdrav doručak. Nutricionistkinja predlaže zdravije alternative, kao što su hleb od celog zrna žitarica ili domaći mafini od celog zrna žitarica, ovsena kaša, jaja, sveži sir u kombinaciji s grčkim jogurtom. Za užinu ili u trenucima žudnje za slatkim uvek imajte pri ruci oprano i naseckano sveže voće i povrće.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.