ZNAKOVI KOJI OTKRIVAJU EMOCIONALNU GLAD: Da li hranite svoje telo ili emocije?

Kako da prepoznamo i sprečimo emocionalnu glad, otkriva nam Mr sci.ph Ivana Gojković, Health Coach!

Hranimo li telo ili emocije?

Hrana je energija koju svakodnevno unosimo u vlastito telo.

Ona ne samo da hrani naše ćelije i omogućava našem telu da nesmetano obavlja svoje fiziološke i metabolične funkcije, već hrani i naše raspoloženje, naše emocije i našu dušu.

Hrana ima fundamentalan uticaj na naše celokupno zdravlje. Njena nutritivna svojstva predstavljaju pogonsko gorivo za naše telo. Međutim, njena vibratorna svojstva prevazilaze njen nutritivni značaj.

emocionalna-glad

Način na koji biramo hranu za sebe, kakav je kvalitet namirnica koje dajemo telu, pod kakvim okolnostima ih konzumiramo, da li smo ih pripremali sa puno ljubavi kod kuće, ili smo trknuli do obližnjeg restorana na obrok?

Da li jedemo u miru i tišini, pažljivo zvačući hranu i uživajući u aktivaciji čula, ili pak jedemo dok vozimo, odgovaramo na poruke, ili dok pratimo omiljenu seriju na tv-u?

Nažalost, hrana pored svoje primarne funkcije služi i kao jedan od najčešćih “skretača pažnje” od suštine. Lakše nam je posegnuti za čokoladicom, nego preispitati koliko smo udobni u spostvenoj koži.

Hrana nije gorivo samo za naše telo, već unosom hrane mi hranimo naša uverenja, naše obrasce, naše emocije.

Hranom možemo uneti u svoje telo divnu,

pozitivnu energiju, lakoću, lepršavost, ali isto tako možemo nahraniti i našu ljutnju, bes, tugu.

Zato priča o hrani ne bi trebalo da ikada ima primese trenda, već je priča o hrani esencijalna potreba današnjice.

Izbor hrane i naš odnos prema njoj su najbolji pokazatelji našeg trenutnog emocionalnog stanja.

Kada primetite da imate neodoljivu potrebu za grickalicama, vrlo verovatno ste samo tužni i frustrirani.

Potreba za slatkišima i kolačima nagoveštava tugu i depresiju.

Potreba za masnom hranom nagoveštava osjećaj praznine u nama.

Pročitajte još:

8 karakteristika emocionalne gladi

Mini test za emocionalnu glad: 6 načina da proverite da li ste stvarno gladni

5 koraka za ublažavanje emocionalne gladi

Slana hrana asocira na stres i anksioznost.

Potreba za jako začinjenom hranom nagoveštava nedostatak avanture u životu.

Zato je veoma važno imati iskren odnos prema sebi, reći sebi istinu brže i time proceniti kada i kom momentu jedemo zato što smo istinski gladni, a ne zato što smo nezadovoljni, usamljeni, ili ljuti na nekog.

Da li osećamo fizičku ili emocionalnu glad?

Naredni put kada osetite glad možete se zapitati:

1.Kada je bio moj prethodni obrok?

Ako ste jeli pre samo dva sata, a ovog momenta osećate neodoljivu potrebu za unosom nove doze hrane postoje samo dva razloga za to:

A. Ili vaš prethodni obrok nije bio dovoljno nutritivno i kalorijski bogat

B. Nemate realnu, fizičku glad, već emocionalnu glad

2. Kako se sada osećam?

3. Da li mi se jede nešto konkretno, ili bilo koja hrana može da zadovolji moju glad?

Emocionalna glad

•Osećaj gladi se javlja odjednom;

•Potreba za specifičnom hranom (npr. “Jede mi se čokolada”…);

•Samo trenutak ranije ste imali osećaj sitosti, već sada imate neodoljivu potrebu za unosom hrane;

Nastavak teksta pročitajte na sledećoj strani!

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.