Dipak Čopra otkriva kako da se borimo protiv bolesti: 6 načina da aktivirate gene za dobro zdravlje

dipak-copra-otkriva-kako-da-se-borimo-protiv-bolesti-6-nacina-da-aktivirate-gene-za-dobro-zdravlje2

2. Meditacija

Meditacija je jednostavna praksa koja nas vodi u stanje dubokog opuštanja koje otklanja umor i nagomilani stres koji ubrzava starenje i razvoj bolesti. Istraživanja pokazuju da ljudi koji meditiraju redovito manje razvijaju hipertenziju, bolesti srca, bol i druge bolesti povezane sa stresom. Na primer, nedavna studija provedena u Chopra Centru otkrila je da su nakon samo nekoliko dana meditacije učesnici doživeli dvostruko ili trostruko potiskivanje aktivnosti gena povezanog sa virusnom infekcijom i zaceljivanjem rana.

Bilo je i korisnih promena u genima povezanih sa rizikom za Alchajmerovu bolest. Možda je najupečatljiviji rezultat bio taj što su praktikanti meditacije doživeli dramatičan porast aktivnosti telomeraze, enzima koji je zadužen za borbu protiv starenja. Telomeraza je enzim koji se nalazi u našim ćelijama i koji obnavlja i obnavlja telomere, čepove na krajevima naših hromosoma koji štite naše gene. Duži telomeri povezani su s većom dugovečnošću i zdravljem.

Imajte na umu da su se te pogodnosti dogodile brzo, u roku od nekoliko dana. Svakodnevnom meditacijom, čak i ako meditirate samo nekoliko minuta, doživećete mnoge neposredne i dugoročne koristi za vaše zdravlje i dobrobit.

Slavni guru Dipak Čopra otkriva: nerv vagus koji upravlja psihičkim zdravljem možemo aktivirati ovim jednostavnim tehinkamaSlavni guru Dipak Čopra otkriva: nerv vagus koji upravlja psihičkim zdravljem možemo aktivirati ovim jednostavnim tehinkamaVagus, najveći nerv vegetativnog nervnog sistema predstavlja direktnu vezu između duha i tela. Prenošenjem bitnih informacija…

3. Fizička aktivnost

Vaše telo je namenjeno za kretanje, a redovno vežbanje je ključ za zdravlje i dugovečnost. Rizik od bolesti naglo se povećava dok starite ako vodite sedilački način života. Zapravo, drastična neaktivnost na kraju dovodi do 30% viših stopa smrtnosti za muškarce i dvostruke stope smrtnosti za žene.

Prednosti redovne fizičke aktivnosti su brojne, uključujući povećanu mišićnu masu, gustoću kostiju, aerobni kapacitet i snagu. Ne samo da vežbanje održava telo mladim, već i oslobađa od stresa, poboljšava vaše raspoloženje i povećava sposobnost mozga da uči, prilagođava se i obavlja druge kognitivne zadatke.

Kada je reč o vežbaju, važno je pronaći fizičke aktivnosti u kojima uživate i zatim ih treba redovno obavljati. Ako vodite sedeći život, počnite polako. Ako je trenutno hodanje najbolje što možete učiniti, hodajte oko kvarta, učinite to i iznenadićete se koliko brzo ćete povećati svoju izdržljivost i entuzijazam za kretanje i disanje.

4. Zdrave emocije

Vaše raspoloženje ima veliki uticaj na vaše telo. Hemijske poruke govore svakoj ćeliji kako se osećate. Na svoj način, ćelija može biti srećna ili tužna, uznemirena, radosna ili očajna.

Kada osetite strah ili teskobu, vaše telo reaguje odgovorom "bori se ili beži", što povećava broj otkucaja srca i povećava proizvodnju kortizola, adrenalina i drugih takozvanih hormona stresa. Živeti u stanju hroničnog stresa može dovesti do povećane upale u telu i razvoja hroničnih bolesti.

Sa druge strane, kada kultivišete zdrave emocije, podstičete samoizlečenje i samoregulaciju u vašem telu. Zdravi osećaji uključuju ljubav, ljubaznost, radost, saosećanje, ravnodušnost, zahvalnost i mir.

Postoji bezbroj načina za kultivisanje zdravih emocija. Možete početi tako što ćete napraviti spisak zdravih emocija i zapisati jednu aktivnost ili iskustvo koje proširuje tu emociju u vašem životu. Tada svaki dan posvećujte malo vremena angažovanju u toj aktivnosti sa namerom da proširite svoje emocionalno blagostanje i sreću.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.