Da li je zdravo jesti ZAMRZNUTO POVRĆE: evo gde morate da budete posebno oprezni

Kako na zdravlja utiče konzumiranje zamrznutog povrća!

Smrznuto povrće je pristupačna i pogodna alternativa zdravom povrću, jer ima duži rok trajanja i može se nabaviti tokom čitave godine, piše Lovesensa.

Sveže i sirovo povrće sigurno je najpouzdaniji izvor hranljivih sastojaka, vitamina i minerala, a pitanje je kako konzumiranje zamrznutog povrća utiče na naše telo.

Ako se povrće zamrzne odmah nakon berbe, ono uglavnom zadržava mnoge hranljive sastojke.

Jedno istraživanje pokazalo je da zamrznuto povrće može do 2 meseca zadržati svoj fitohemijski sastav.

Kako pravilno oprati voće i povrće tokom pandemije korona virusa: evo kada posebno treba da budete oprezniKako pravilno oprati voće i povrće tokom pandemije korona virusa: evo kada posebno treba da budete oprezniEvo kako da namirnice očistite i dezinfikujete od virusa - uputstva za pranje voća i povrća!

Ipak, studije pokazuju da zamrzavanje može različito uticati na hranljive vrednosti različitog povrća.

Na primer, smrznuti brokoli sadrži više riboflavina u odnosu na svež brokoli, dok je u grašku primećeno smanjenje vitamina tokom zamrzavanja.

Dokazano je da zamrznuti grašak, šargarepa i spanać sadrže niži nivo beta karotena u odnosu na sveže povrće.

Takođe, smrznuti kelj sadrži veću količinu antioksidanata od svežeg kelje. Sa druge strane, blanširanje povrća može smanjiti hranljive sastojke koji su osetljivi na toplotu, kao što su vitamin C i tiamin.

Sadržaj vitamina C u određenom povrću mogao bi da se smanji za 10 do 80 odsto tokom procesa blanširanja i zamrzavanja, sa prosečnim gubitkom hranljivih materija od oko 50%.

I drugi načini kuvanja, poput pripreme u proključaloj vodi, prženja i pripreme u mikrotalasnoj rerni, može uzrokovati gubitak hranljivih sastojaka. Isti slučaj je i sa konzervisanim povrćem.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.