Da li i vama ekran računara "oduzima dah"

Koliko vremena dnevno provodite koristeći modernu tehnologiju? Ukoliko je vaš odgovor najmanje puno radno vreme, trebalo bi da se zapitate: da li neprekidno dišete dok sedite za računarom?

Pre nekoliko godina, Linda Stoun, pisac i konsultant sa fokusom na trendove, inovacije i odnose ljudi prema modernok tehnologiji, primetila je da zadržava vazduh kada god sedne za kompjuter.

To je bio povod za istraživanje tokom kojeg je posmatrala više od 200 ljudi koji koriste računare i pametne telefone. Primetila je da velika većina njih radi apsolutno istu stvar - zaboravlja da udahne vazduh prilikom logovanja, a zadržavala je disanje i u trenutku kad se trude da nađu neke važne poslovne ili privatne informacije!
Linda je ovaj fenomen nazvala "ekranska apnea", a njene posledice mogu biti anksioznost, poremećaj varenja, pa čak i ozbiljno narušavanje imuniteta ukoliko vam se "oduzimanje daha" događa svakodnevno.

Pažnja je najmoćnije sredstvo ljudskog duha. Možemo je poboljšati ili povećati meditacijom i vežbama, ali je i proširiti uz pomoć tehnologije kao što su pametni telefoni. Pažnja se, podseća Linda, može čak i korigovati lekovima.

Međutim, ipak smo mi sami u potpunosti odgovorni za to kako biramo da koristimo tu izuzetnu alatku: tehnologiju!

Da bismo to radili najefikasnije, a bez posledica po svoje zdravlje, možemo koristiti različite tehnike za poboljšanje disanja a naročito je korisno duboko disanje, poznato i pod nazivom abdominalno ili dijafragmatično disanje. To je proces u kojem svesno kontrolišemo dijafragmu tako da podigne pluća i omogući duboki udah i izdah.

Linda lično primenjuje tehniku Buteyko, koja nosi naziv po ukrajinskom lekaru Konstantinu Butejku, kreatoru alternativne terapije zasnovane na vežbama disanja. Ovu terapiju mnogi smatraju korisnom tehnikom za regulisanje stresa.

Postoji mnogo različitih vrsta tehnika disanja, ali korisno će nam biti čak i da samo obratimo pažnju na izdah: treba da izdišemo barem duplo duže nego što udišemo vazduh. Linda redovno zaustavlja sebe pitajući se da li redovno diše, a onda napravi pauzu tokom koje se potrudi da pravilno udiše, izdiše i protegne se.

Sad je trenutak da to uradite i vi...

 

Ana Pantić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.