7 namirnica koje podstiču lučenje HORMONA SREĆE: evo koja hrana sadrži serotonin i dopamin

Hrna koja poboljšava raspoloženje - evo koje namirnice pojačavaju hormone sreće!

Naše funkcionisanje mozga, raspoloženje, osećaj zadovoljstva životom i radost značajno zavise od nivoa serotonina i dopamina u našem organizmu, piše Lovesensa.

U telu svake osobe postoje četiri hemikalije koje se nazivaju "kvartet sreće" ili "hormoni sreće": endorfin, serotonin, dopamin i oksitocin.

Kako da povećate hormon sreće u telu: 10 načina da podstaknete lučenje dopaminaKako da povećate hormon sreće u telu: 10 načina da podstaknete lučenje dopaminaKada imamo dopamin na visokom nivou, osećamo se srećno i dobro smo raspoloženi! Evo kako na prirodan način pojačati lučenje ovog…

Nivo serotonina i dopamina u našem telu smanjen je iz sledećih:

  • Stres
  • Bolest štitne žlezde
  • Lekovi koji smanjuju proizvodnju serotonina i dopamina

Brojna istraživanja dokazala su da postoji "srećna hrana", odnosno namirnice koje podstiču lučenje hormona sreće. Istovremeno, postoji i hrana koja čini da se osećamo umorno, letargično, bezvoljno, a to su zasićene masne kiseline, brza hrana i previše veštačkog šećera.

Evo koje namirnice povećavaju nivo serotonina i dopamina u organizmu i čine da se osećamo više raspoloženi i zadovoljni:

1. Ovas

Ovaj proizvod spada u grupu "pametnih" ugljenih hidrata, jer ima umirujuće dejstvo na vaš mozak. Ova zdrava žitarica izvor je složenih ugljenih hidrata i podstiče proizvodnju triptofana - aminopropionske kiseline iz koje se sintetiše serotonin.

Dakle, ako započnete jutro sa ovsenom kašom sa bobicama, dobijate prirodni energetski napitak dobrog raspoloženja za ceo dan.

2. Banane

Banane su jedna od najukusnijih namirnica koju možete jesti ako želite da povećate nivo serotonina i dopamina u organizmu. Evo koje su prednosti banana:

Podstiču proizvodnju triptofana
Sadrže vitamine A, C, K i B6: glavne komponente koje su uključene u sintezu i metabolizam neurotransmitera kao što su serotonin i dopamin.
Banane su bogate prirodnim šećerom, koji u kombinaciji sa vlaknima pružaju telu snagu i energiju.

3. Jaja

Mnogi ljudi sada pokušavaju konzumirati manje jaja, jer se plaše povećanja holesterola u krvi. Međutim, naučnici su dokazali da jaja ni na koji način ne štete, već su naprotiv, baš korisna. Odnosno, sadrže i "dobar holesterol" - HDL. To ne znači da ih trebate koristiti treba jesti prekomerno - zdravlje je u umerenosti.

Konzumiranje jaja pomaže telu da proizvodi triptofan i vitamin B6, koji su neophodni za produkciju  serotonina i dopamina.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.