6 namirnica koje pomažu kod anksioznosti: pozitivno utiču na zdravlje mozga i smanjuju stres

6 lekovitih namirnica - evo koja hrana pomaže kod anksioznosti!

Anksioznost je mentalni poremećaj koji se ispoljava kao konstantna zabrinutost, nervoza i bezvoljnost, a uglavnom se manifestuje kroz napade panike.

Vež pri prvim znakovima anksioznosti važno je potražiti stručnu pomoć psihologa i psihoteraputa. Uz preporučeni način leenja, pomoći će i zdrava ishrana, joga, meditacija, druženje sa pozitivnim ljudima i boravak u prirodi.

Stručnjaci ističu da postoje namirnice koja podstiču luenje hormona zaduženih za sreću i dobro raspoloženje, pa se takva hrana preporučuje i osobama koje se suočavaju sa anskioznim stanjem.

Postoji 4 različita tipa anksioznosti: evo kako da ih odmah prepoznatePostoji 4 različita tipa anksioznosti: evo kako da ih odmah prepoznateEvo koja 4 tipa anskioznosti postoje i koji se simptomi javljaju!

1. Losos

Sadrži nutrijente koje podstiu zdravlje mozga, vitamin D, omega 3 masne kiseline, eikozapentaenoinsku kiselinu (EPA) i dokozaheksaenoinsku kiselinu (DHA).

EPA i DHA mogu pomoći u regulaciji neurotransmitera dopamina i serotonina, koji mogu imati umirujuća i opuštajuća svojstva.

Pored toga, studije pokazuju da ove masne kiseline mogu smanjiti upalu i sprečiti disfunkciju moždanih ćelija što dovodi do razvoja mentalnih poremećaja poput anksioznosti.

Konzumacija adekvatnih količina EPA i DHA takođe može da promoviše sposobnost vašeg mozga da se prilagodi promenama, omogućavajući da se bolje nosite sa stresorima koji pokreću simptome anksioznosti.

Vitamin D je takođe proučavan zbog pozitivnih efekata koje može imati na poboljšanje nivoa smirujućih neurotransmitera,

2. Kamilica

Sadrži velike količine antioksidansa koji dokazano smanjuju upale, što može smanjiti rizik od anksioznosti. Nekoliko studija ispitivalo je vezu između kamilice i ublažavanja anksioznosti.

Otkrili su da su oni kod kojih je dijagnostikovan generalizovani anksiozni poremećajdoživeli znatno veće smanjenje simptoma nakon konzumiranja ekstrakta kamilice, u poređenju sa onima koji to nisu učinili.

3. Kurkuma

Kurkuma je začin koji sadrži kurkumin, jedinjenje za koje je dokazano da pozitivno utie na zdravlje mozga i pomaže kod anksioznosti i pojaanog stresa. Studije na životinjama pokazuju da kurkumin može pojačati DHA omega-3 masnih kiselina u mozgu pomažući vašem telu da ga efikasnije sintetiše.

Kurkumin takođe ima moćna antioksidativna i antiinflamatorna svojstva za koja je dokazano da sprečavaju oštećenje moždanih ćelija.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.