3 namirnice koje su odličan izvor kalcijuma: nijedna nije mleko

3 namirnice boljnog porekla koje su odličan izvor kalcijuma!

Kalcijum je izuzetno važan mineral koji zahteva naše telo. Ključan je za zdravlje kostiju, zuba, nervnog sistema, kontrakciju mišića i kontroliše zgušnjavanje krvi.

Potreban dnevni unos kalcijuma za odrasle je 1 000 mg za odrasle i 1 200 mg za starije od 50 godina, dok se za decu uzrasta između 4 i 18 godina preporučuje 1 300 mg.

Kako da znate da li vašem telu nedostaje magnezijumKako da znate da li vašem telu nedostaje magnezijumRazdražljivost, sklonost depresiji, niska tolerancija na virusne i bakterijske infekcije mogu biti simptomi da telu nedostaje…

Glavni izvor kalcijuma u ishrani su mlečni proizvodi. Međutim, zbog netolerancije na laktozu, problema sa varenjem i crevima ili veganskim izborom načina ishrane mnogi ljudi izbegavaju konzumiranje mlečnih proizvoda. Kako onda da telu obezbedimo dovoljan unos kalcijuma?

Kalcijum možete pronaći i u ishrani biljnog porekla. Evokoje 3 namirnice imaju najviše kalcijuma, a nisu mlečni proizvodi:

1. Zeleno povrće

Tamnozeleno lisnato povrće poput kelja i spanaća sadrže od 84 do 142 mg kalcijuma u 70 do 95 g kuvanog povrća. Dodavanjem zelenog povrća u smutije, priprema zelenih čorbi i potaža ili salata od sirovog spanaća ili kelja pomoći će da vašem telu obezbedite povoljnu količinu kalcijuma.

KORONA virus - važni minerali za jačanje imuniteta: evo koja HRANA sadrži gvožđe, kalcijum i magnezijumKORONA virus - važni minerali za jačanje imuniteta: evo koja HRANA sadrži gvožđe, kalcijum i magnezijumGvožđe, aklcijum i magnezijum za snažan imunitet - evo koju hranu treba jestu tokom epidemije korona virusa!

2. Biljni mlečni proizvodi

Proizvodi od soje poput sojinog mleka ili tofu, jedan su od najboljih izvora kalcijuma biljnog porekla i odlična alternativa mlečnim proizvodima. Pola šolje tofua obezbediće oko 86 procenata kalcijuma koji je potreban vašem telu na dnevnom nivou. Ove namirnice su takođe odličan izvor vlakana, vitamina i minerala. Sojino mleko je dobra alternativa pravom mleku, pa ga možete sipati u kafu, smuti, šejk, čaj ili sa njim pripremati ukusne veganske poslastice.

3. Orašasti plodovi i semenke kao superhrana

Orašasti plodovi i semenke, posebno bademi i brazilski orah, predstavljaju bogat izvor kalcijuma. Čia semenke zadovoljavaju oko 18 % dnevne potrebe za kalcijumom i smatraju se za super zdravu namirnicu. Redovno konzumiranje orašastih plodova može vam pomoći da se odreknete loših navika u ishrani jer su dobra alternativa za nezdrave grickalice, pomažu da skinete višak kilograma, regulišu krvni pritisak, smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja i metaboličkih bolesti poput dijabetesa tipa 2.

Izvor: Lovesesa

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.