16 namirnica koje su prebogate mineralima: jedite ih tokom epidemije virusa i ojačajte IMUNITET

16 namirnica koje treba da jedete u epidemiji korona virusa: prebogate su mineralima i ojačavaju imunitet

Minerali su nutrijenti koji su neophodni za očuvanje zdravlje, funkcionisanje organa i održavanje imunog sistema, a naročito su bitni za zdravlje mozga, srca i regulisanje hormona i enzima, piše Lovesensa.

Minerale delimo u dve kategorije:

1. Makrominerale - u većoj količini su potrebni telu, kao što su kalcijum, kalijum, natrijum, hlorid, fosfor i magnezijum.
2. Mikrominerali - podjednako važni, ali su nam potrebni u manjoj količini u odnosu na makrominerale. U mikrominerale spadaju gvožđe, bakar, fluorid, selenium, cink, jod, mangan.

Kako prepoznati manjak selena u organizmu: ovaj mineral je važna zaštita od teških oboljenja (SIMPTOMI)Kako prepoznati manjak selena u organizmu: ovaj mineral je važna zaštita od teških oboljenja (SIMPTOMI)Selen je mineral koji predstavlja štit za naš organizam! On popravlja DNK, sprečava nastanak loših ćelija i jača imunitet. Evo…

Minerali su ključni za jak i stabilan imunitet koji štiti telo od raznih oboljenja, slobodnih radikala i virusnih infekcija. U periodu epidemije korona virusa preporučuje se pojačan unos minerala i vitamina. Postoje razni suplementi minerala, ali sasvim dovoljno minerala možete pružiti svom telu preko načina ishrane.

Predstavljamo vam 16 namirnica koje su najbogatije mineralima:

1. Orašasti plodovi i semenke

Ove zdrave grickalice bogate su mineralima kao što su magnezijum, cink, mangan, bakar, selen i fosfor. Na primer, samo jedan brazilski orah sadrži 174% dnevne potrebe za selenom, a 28g semena bundeve dovoljno je za dnevni unos magnezijuma.

2. Morski plodovi

Škampi, ligne, dagnje i školjeke bogati su brojim mineralima, poput selena, cinka, bakra i gvožđa. Samo 6 školjki srednje veličine obezbeđuju telu dovoljnu dnevnu dozu cinka.

Cink je mineral koji je ključan za funkcionisanje imuniteta, regulisanje DNK i proizvodnju proteina. Najveći rizik od nedostatak cinka imaju trudnice, žene koje doje bebu, osobe sa oboljenjima gastro trakta, ljudi sa slabim imunitetom i deca u pubertetu.

3. Kupusasto povrće

Kupusnjače, poput karfiola, brokolija, prokelja, kupusa i kelja, sadrže brojne minerale koji su važni za funkcionisanje ćelija, produkciju DNK; detoksikaciju i obezbeđuju telu neophodne antiokidante. U kupusastom povrću najzastupljeniji su minerali: magnezijum, kalijum, mangan i kalcijum.

4. Organsko meso

Meso organskog porekla je odličan izvor proteina, ali i minerala. Na primer, 85 g goveđe džigerice pokricva dnevnu potrebu za bakrom. Pored minerala, meso je bogato i vitaminiima B12, vitaminom A i folnim kiselinama.

5. Jaja

Jaje je prirodni multivitamin, a od minerala sadrži gvožđe, cink, selen, kao i zdrave masnoće, antioksidante i proteine.

6. Mahunarke

Mahunarke su poznate kao hrana koja obiluje vlaknima i proteinima, a od minerala sadrže kalcijum, magnezijum, gvožđe, fosfor, jkalijum, mangan, bakar i cink.

7. Kakao

Dodavanjem kakao praha u smuti ili kockice crne čokolade, obezbedićete svom telu lepu količinu minerala. Kakao je bogat magnezijumom, a sadrži i sjajnu količinu bakra.

Magnezijum je potreban kako bismo imali dovoljno energije, regulisali krvni pritisak, funkcionalnost nervnog sistema, zdravo srce i regulisanje šećera, dok je bakar neophodno za pravilno funkcionisanje metabolizma.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.

03/08/2020 Sandra Pusica
Opipljivo svjedočenje Kako sam dobio zajam Pozdrav svim građanima Hrvatske i šire Moje ime je gospođica Sandra Pusica. Ovdje sam da dam opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobio zajam od 150000 eura od pouzdanog zajmodavca zvanog gospođa Dora Wealth, dobio sam zajam od 2% kamate, ona daje i sve vrste kredita poput osobnih zajmova, dugoročnih zajmova, poslovnih zajam i kratkoročni zajam itd. Ako vas zanima zajam, možete se sigurno obratiti izravnom e-mailom na: dorabogatstvofinancijskoulaga@yahoo.com WhatsApp (+16014560144) Hvala vam na vašem vremenu dok čitate.