Zašto je adrenalinski umor toliko težak: 4 joga položaja za odmor i zdravlje

Da bismo se oporavili od adrenalinske iscrpljenosti, potrebno je da radimo ono što će isključiti nadbubrežne hormone. Četiri joga poze mogu da pomognu...

Hroničan stres od koga se ne odmaramo dovoljno i na pravi način izaziva takozvani "adrenalinski umor" ili "adrenalinsku iscrpljenost", objašnjava doktor Rodžer Kol, profesor Univerziteta Stanford koji se, između ostalog, bavi pitanjima relaksacije, odmora i pravilnog dnevnog ritma.

Naime, hormoni koje luči srž nadbubrežne žlezde - epinefrin (adrenalin) i norepinefrin (noradrenalin) deluju tako da ubrzavaju rad srca, podižu krvni pritisak, napinju mišiće i podižu aktivnost mozga na najviši nivo. Uz to, kora nadbubrežne žlezde luči mnoge hormone, a među njima je najzastupljeniji kortizol. Kortizol je prirodni steroid koji podiže nivo šećera u krvi (tako da mišići dobiju moćno gorivo) i sprečava upale, ali takođe oslabljuje imuni sistem.

Nadbubrežni hormoni su katabolički, što znači da se u biološkim procesima u kojima su uključeni troši energija i razbijaju ćelijske strukture. Ako aktiviramo nadbubrežne žlezde iznova i iznova, a između tih aktivacija se ne odmaramo dovoljno, telo se troši, biva malaksalo, a mi postajemo podložni brojnim oboljenjima.

Joga izazov - 30 dana asana

Da bismo se oporavili od ovakve iscrpljenosti, potrebno je da radimo ono što će isključiti nadbubrežne hormone i proizvesti lučenje anaboličkih hormona, poput hormona rasta. Hormon rasta luči žlezda hipofiza, skoro isključivo tokom najdubljeg sna. Da bismo postigli dubok san, treba izbegavati alkohol i kofein i tuširati se toplom vodom pre spavanja.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.