Uradite ovo svakog jutra i sprečite oboljenja: istezanje meridijana isceljuje telo

Prema kineskoj tradicionalnoj medicini svaki organ ima određeno vreme kada je njegov rad najefikasniji i najproduktivniji. Kada nismo u skladu sa tim bioritmom, dolazi do pada imuniteta, bolesti, anksioznosti, depresije i drugih poremećaja.

Telo nas samo obaveštava da nešto nije uredu. Ukoliko je to samo neki prolazni period, ništa strašno. Osetićemo samo neki od simptoma – umor pre svega, ali ukoliko to ne traje predugo telo će se vratiti u normalu sa našim povratkom u balans. U telu imamo 12 pari meridijana, a svaki pripada nekom od korespodentnih organa: pluća, debelo crevo, želudac, slezina, srce, tanko crevo, bešika, područje oko srca, bubrezi, dvanaestopalačno crevo, žuč i jetra.

Delovanje svakog od meridijana, a samim tim i organa, dešava se u toku jednog dana, odnosno 24 časa podeljeno na 12 intervala. Naime, svaki organ ima dva sata punog i efektivnog rada. On radi i posle toga (zajedno sa ostalim organima), ali ta dva časa u toku dana njegovo delovanje je najveće. Na primer, jetra radi najviše između 1 i 3 sata ujutro i upravo zato ne treba kasno jesti kako bi jetra mogla nesmetano da isfiltrira sve što treba bez dodatnog opterećenja.

Najjednostavnije vežbe za mršavljenje: rade se kod kuće, a najviše kilograma skida hodanje u mestu (VIDEO)Najjednostavnije vežbe za mršavljenje: rade se kod kuće, a najviše kilograma skida hodanje u mestu (VIDEO)Hodanje u mestu je vežba na koju smo zaboravili, a ona je vrlo delotvorna u borbi protiv suvišnih kilograma!

Ukoliko se budite između 3 i 5 ujutro, kada su pluća najaktivnija, verovatno ste tužni i trebalo bi da povedete računa o svom imunitetu jer su upravo pluća zadužena za kvalitetan i nesmetan protok energije u telu.

Jutra su zaista predivna kada možemo polako da se posvetimo sebi, buđenju i radosti koja nam život pruža. Naime, ukoliko osim lične higijene posvetimo pažnju i higijeni svoga tela (i duše), sigurno smo na dobrom putu da i ovaj dan postane poseban. Laganim vežbama za buđenje, pokretanjem cirkulacije i istezanjem meridijana delujemo na celo telo i naša jutra mogu postati posebna.

Vežba 1

vezbe_za_razbudivanje_tamara_ratkovic_2
Raširite kolena i sedite na pete. Opružite laktove i dlanove postavite na podlogu snažno pritiskajući pod. Dišemo duboko. Udahnemo na nos, a izdahnemo na usta. Dah bi trebao da bude dubok i neusiljen. Sa udisajem podižemo grudi od poda, a kroz izdisaj spuštamo se u početni položaj. Ponovimo 6-8 puta. Delujemo na otvaranje grudi i istezanje leđa, a ujedno na istezanje meridijana pluća i debelog creva te reproduktivnih organa.

vezbe_za_razbudivanje_tamara_ratkovic_1

 

Vežba 2vezbe_za_razbudivanje_tamara_ratkovic_4
Legnemo na stomak sa dlanovima ispod ramena. Podignemo se lagano na gore (ne visoka kobra iz joge!) istovremeno podižući opruženo jednu nogu. Spuštamo se na dole, a potom ponovimo isto na drugoj strani. Posle nekoliko ponavljanja podižemo se rotirajući se na bok. Dlanovi su na podu, a pogled unazad prema opruženoj nozi. Delujemo na jačanje mišića kičemnog stuba i otvaranje grudi. Ponovimo 8-10 puta naizmenično u svaku stranu.

vezbe_za_razbudivanje_tamara_ratkovic_3

Izvor: Sensa

Tamara Ratković

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.