Vežbajte telu za ljubav

Krećite se, jer tako produžavate mladost i sebi obezbeđujete puniju i kvalitetniju starost, podseća licencirani predavač MK pilates metode Tamara Ratković.

Fizikalna terapija je grana medicine, a svako ko se bavi bilo kojom vrstom fitnesa mora da zna osnovne principe koji su važni za vežbanje. Čak i ako samo trči, treba da zna kako, da bi kvalitetno iskoristio tih 20 minuta i angažovao sve mišiće tela. I dok kuvate, možete da vežbate...

Ukoliko imate 20 do 30 godina, niste rađali (i naravno nemate zdravstvene probleme) optimalno je da tri puta nedeljno izdvojite po 1-1 ½ sat za vežbanje. Nezavisno od onoga što želite da korigujete, treba da radite na celom telu, odnosno svim mišićnim grupama. Aerobni trening koji uključuje brzo hodanje do laganog trčanja morao bi biti uključen u svaki trening u trajanju 25-35minuta. Za vežbe istezanja ostavite najmanje desetak minuta na kraju, kako bi vaši mišići dobili dodatno na elastičnosti. Oni koji više vole rad u grupi, mogu odabrati neki od srednje do visoko intezivnih aerobnih programa (hy energy, tae bo, body defiintion, zumba, spinning, funkcionalni trening i sl.), a ako ne vole mnogo skakanja onda su za njih gymstick, body pump&lift, BTL...

Žene od 30 do 50 koje redovno vežbaju samo treba da nastave, ali ukoliko su tek počele... polako i oprezno! Ni kondicija ni forma ne stiču se preko noći. Za početak, uradite nešto za svoju kondiciju postepenim povećavanjem aerobnih aktivnosti, na primer vožnjom bicikla tri puta nedeljno, sa laganim podizanjem minutaže, a posebnu pažnju posvetite mišićima cora (stomaka i leđa), kao i mišićima unutrašnje strane butina i nadlaktice jer oni kod žena najbrže atrofiraju.

Ukoliko imate više od 50 godina i redovno ste i do sada vežbali – bravo! Uživajte i dalje u vežbama i istražite još neki od programa pilatesa, spiralsa, yoge, power yoge...To su samo neke body&mind tehnike koje mogu dodatno da oplemene vaš vežbački život. Ukoliko se tome doda i brza šetnja od 30 do 40 min četiri puta nedeljno (ali ne tako brzo da gubite dah), može se reći da ste na putu da produžite mladost... za sada vodite!

Nezavisno od godina, vežbajte svoje telo, ali i svoju dušu. Telo vežbajte bar tri-četiri puta nedeljno, a dušu svakodnevno. Učite je da prašta, voli i prihvata ono što nam je već dato, jer je to sasvim dovoljna garancija za sreću!

Razgovarala: Radmila Jovović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.