Vežba abdominalnog disanja

Uđaji se praktikuje posle asana a pre meditacije, a najbolje je da je radite ujutru i uveče.

Sedite na pod prekrštenih nogu ili se udobno smestite u stolici. Bitno je da su leđa potpuno ravna, ramena opuštena. Usmerite pažnju na sopstveni dah i prirodan ritam disanja. Posmatrajte grudni koš kako se kreće suptilnim pokretima. Osetite dah koji teče. Postavite dlan desne ruke na pupak. Leva ruka je na levom kolenu. Kontrahujte mišiće ždrela tako da je grlo lako suženo. I pri udahu i pri izdahu dišite na nos i kroz poluzatvoreno grlo.

Pratite dah kako spontano teče. Sa udahom dah silazi u stomak, stomak se nadima, dlan desne ruke se pomera ka napred. Sa izdahom stomak se uvlači i dlan desne ruke se pomera ka kičmenom stubu. Ostanite mirni i pratite svoj dah, svoje disanje i pokrete desnog dlana. Svakodnevno radite ovu vežbu, i to ujutru kada se probudite i uveče pred spavanje, najmanje 15-20 minuta.

Pronađite mesto na kome ćete uvek raditi ovu vežbu. Najbolje bi bilo da je to spavaća soba, koja treba da bude provetrena i čista. Uvek kad ste napeti ili vas muče brige i problemi primenjujte ovaj način disanja.

Dr Dušica Miličević, pneumoftiziolog i sertifikovani yoga terapeut

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.