Stot pilates: upoznajmo svoje telo i naučimo kako da pravilno koristimo svaki mišić

Bazični lek za svaku povredu, koji ujedno predstavlja i najbolju preventivu, je kretanje...

Savremeno doba nudi brojne mogućnosti za rehabilitaciju, često uz korišćenje najmodernije aparature. Stot (stott) pilates je relativno nova disciplina koja se odnedavno primenjuje i kod nas a koju je u svoju ovu ordinaciju uvela doktorka i nekadaašnja balerina Vesna Stefanović, specijalista fizikalne medicine koja je fokus svog rada usmerila na le­đa i stub našeg tela - kičmu. Nakon nekoliko godina primenjivanja kineziterapije kod svojih pacijenata, shvatila je da oni neretko imaju tegobe dok vežbaju ili se čak povrede tokom izvođ­enja vežbi.

Tako­đe joj se nije dopadalo što su te vežbe pokrivale samo lokalnu regiju, na primer leđ­a, a prema njenom dubokom uverenju nijedan deo tela ne može da se posmatra izdvojeno. Vesna je u ordinaciji "Leđ­a i vrat" izabrala holisticki pristup u kome se popravlja i balansira celo telo, te je moguće očekivati sveukupne i trajne rezultate. Vođ­ena tim razmišljanjima godinama se usavršavala i edukovala u Americi, Hrvatskoj i Grčkoj gde je završila klinički pilates i segmentnu spinalnu stabilizaciju.

Najveći uticaj na nju je imala Akademija stot pilates sa sedištem u Kanadi, koja je koncipirana tako da ide u korak sa novim istraživanjima, i u kojoj se znanja o funkcionisanju tela primenjuju u radu sa klijentima i stalno nadograđ­uju. Stot pilates su razvile Lindzi i Mojra Meritju u saradnji sa fizioterapeutima, doktorima sportske medicine i vrhunskim fitnes instruktorima.

Kako je nastao pilates...

Vesna nam je objasnila kakva je razlika izme­đu stot pilatesa i pilatesa koji je početkom prošlog veka reirao Jozef Pilates: "Jozef je smatrao da prilikom izvo­đenja pozicija na le­ima lumbalni deo kičme treba da se zalepi - utisne u podlogu, što se zove imprint. Takođ­e, tokom vežbanja, kičma treba da bude prava.
Naučna istraživanja su utvrdila da je utiskivanje donjeg dela le­đa u podlogu problematično jer se tako gubi stabilnost, odnosno nema mišićne kontrole.

U stot pilatesu se prilikom vežbanja angažuje najdublji trbušni mišić kao i bočni mišići trbuha čime se smanjuje rizik od povreda. Bitna prednost ove metode je da obuhvata savremena znanja kineziterapije, biomehanike i stalno nadogra­đuje pilates."

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.