Pranayama tehnika: stimuliše, umiruje, balansira

Prana – vitalna energija, ayama – proširiti ili yama – kontrolisati. Pronađimo sposobnost da prema volji usmeravamo i širimo vitalnu energiju po celom telu, ili izvan njega...

Tehnike joga disanja su podeljene na sledeći način:

1. Stimulišuća.

Treba aktivirati našu ličnost i energije u telu. Dobra je za introspektivne ličnosti, sklone pesimizmu i razočaranju, koje lako klonu duhom i nemaju dovoljno energije i samopouzdanja za životne promene. Stimulišuće se još nazivaju i vitališuće, jer relativno brzo potiču agni (unutrašnju probavnu vatru i metabolizam).

2. Umirujuća.

Ovaj skup tehnika disanja smiruje previše ekstrovertne i ekstatične ličnosti. Smanjuje krvni pritisak i aktivira parasimpatički nesrvni sistem. Dobra je za ljude koji brzo planu i koji se ne mogu kontrolisati u stresnim situacijama.

3. Balansirajuća.

Ovo je najvažniju tehnika joga disanja - nadi shodana pranayamu, koja ako se redovito vežba zaista daje isceljujuće rezultate za čoveka u celosti.

Joga izazov: anuloma viloma pranayama vežba disanja (VIDEO)...

Evo kako da sami probate pranayamu

Sesti u udoban položaj prekrštenih nogu ili na stolicu, ispravljenih leđa. Desnu šaku podići do nivoa lica, kažiprst i srednji prst staviti na sredinu čela, tako da jagodice ta dva prsta dodiruju čelo. Palcem i domalim prstom tokom vežbe naizmenično otvaramo i zatvaramo levu i desnu nozdrvu.

Palcem zatvorite desnu nozdrvu i polako udišite kroz levu. Kad ste završili udah, domalim prstom zatvorite levu i otvorite desnu nozdrvu, kroz koju polako izdišete. Kad izdahnete vazduh, polako udišite kroz desnu nozdrvu, a domalim prstom i dalje držite levu zatvorenu. Nakon što ste udahnuli kroz desnu, zatvorite je palcem i otvorite levu nozdrvu, kroz koju ćete polako izdahnuti vazduh.

Naizmenično disanje...

To bi bio jedan ciklus ovog naizmeničnog disanja. Udah kroz levu, izdah kroz desnu, udah kroz desnu, izdah na levu. Napravite dvanaest ciklusa, 10 do 15 minuta vežbanja (u zavisnosti od dužine daha) na dan, dva puta, ujutru i uveče. Dišite polako, i nemojte forsirati i naprezati pluća. Pokušajte disati tako da se zvuk disanja ne čuje.

Ako vam je nos zapušen, nabavite posudu koja u jogi služi za ispiranje nosa. Ona će vam pomoći i da se oslobodite neugodnih problema kao što je upala sinusa.
Efekti ove vežbe hvaljeni su u tradicionalnim tekstovima joge, a u praksi je potvrđeno: vežba balansira funkcije leve i desne hemisfere, energije u telu i integriše celu ličnost.

Predrag Gnjatić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.