Pranajama mira

Nadi Šodana pranajama daje vam preko potreban mir i konektuje vas sa suštinom vašeg bića.

Tišina je najbolji način da sačuvamo životnu energiju - pranu. Kada pričamo mi trošimo životnu energiju. Hajde da zato isključimo svoje telefone, kompjutere, TV i posvetimo vreme tišini, makar 10 minuta tokom dana. Odmorite sva svoja čula od zasićenja koja nam savremeni život nameće. Iskoristite to vreme da se energetski "resetujete" i izbalansirate Nadi Šodana pranajamom (Nadi Shodana pranayama), koja vam daje preko potreban mir i konektuje vas sa svojom suštinom.

Nadi Šodana pranajama je savršena priprema za meditaciju, balansira kardio-respiratorni sistem i umiruje nervni sistem. Njena svrha je da preslika stanje dubokog sna (REM) - kada se mozak odmara i obnavlja, otkucaji srca usporavaju. Normalan ritam srca je očuvan - jedan otkucaj - kontrakcija praćena sa dva otkucaja - relaksacija. Nadi Šodana tehnika disanja prati ovaj prirodni ritam, tako da udišemo brojeći jedan otkucaj, a izdišemo na dva otkucaja. Tokom udisaja srce ubrzava, a tokom izdisaja usporava rad. To dovodi do duboke relaksacije i zdravlja. Usmeravajući dah kroz jednu ili drugu nozdrvu balansiramo levu i desnu stranu mozga šireći osećaj mira.

Sedite u udoban položaj prave kičme, pritisnite kažiprstom i srednjim prstom desne ruke tačku između obrva.

Zatvorite desnu nozdrvu palcem desne ruke. Leva ruka je opuštena u krilu ili na levom kolenu. Za početak brojte udah i izdah 1:1. Kada disanje postane stabilno i smireno promenite na 1:2 (dva puta duži izdah). Dišite deset kompletnih udaha i izdaha kroz levu nozdrvu. Ovo povećava relaksaciju i aktivira parasimpatički nervni sistem (ida nadi - mesečeva energija);

Sada zatvorite levu nozdrvu domalim prstom desne ruke uspostavljajući 1:1 udah i izdah kroz desnu nozdrvu, a onda dišite 1:2 deset udaha i izdaha. Ovo aktivira tok pranične energije koja odgovara simpatičkiom nervnom sistemu, šireći svesnost (pingala nadi - solarna energija). Sada ponovite menjajući strane tri do četiri ciklusa od po deset udisaja i izdisaja;

Završite disanje duboko i mekano kroz obe nozdrve. Usmerite pažnju na put kojim dah prolazi praveći trougao, kao dve struje vazduha koje idu desnom i levom nozdrvom i susreću se u tački između obrva (brumadhya) i izdahnite.

Dragana Jovanović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.