Pozdrav Suncu - Surya namaskar: stare asane na novi način

Kombinacija tehnika koje koristi transformaciona joga utiču na buđenje, pročišćenje, opuštanje i čiste energije svih sedam čakri.

Ova poza zapravo predstavlja niz asana koje izvodimo usklađeno sa disanjem, a idealan je trening za opšte zdravlje i dobro raspoloženje. Pozdrav suncu se sastoji od 12 poza koje se izvode u pokretu i sinhronizovane su sa ritmom disanja. Transformaciona joga koristi Kapalabati disanje nakon svakog položaja. U transformacionoj jogi se radi šest do osam krugova i postepeno se povećava do dvanaest.

5 joga položaja za bolji san: lepota opuštenosti i balansiranosti

Način izvođenja:

1. U početnom stavu staviti ruke u molitvenu pozu. Stopala čvrsto ukopati u prostirku i ispružiti kolena. Zategnuti karlicu i uvući stomak. Kičmu držati potpuno pravu i izvlačiti se glavom nagore. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_1

2. Podići ruke iznad glave, otvoriti grudni koš, zabaciti ramena i lopatice nadole i blago se izviti unazad. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_2

3. Saviti se u pretklon, iz kukova, pravih leđa i opustiti gornji deo tela, približiti glavu kolenima i spustiti ruke pored stopala. Noge i kolena držati ispružene. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_3

4. Desnom nogom napraviti veliki iskorak unazad, prebaciti težište napred, ispraviti leđa, otvoriti grudni koš i podići glavu gore. Desno koleno spustiti na pod ili držati potpuno ispruženo. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_4

5. Vratiti i levu nogu nazad i uraditi pozu planine. Osloniti se na obe šake i istegnuti leđa unazad, podižući sedalni deo ka plafonu. Glavu opustiti između ruku. Grudima se otvarati ka kolenima. Ispravljati noge i polako spuštati pete dole. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_5

6. Spustiti kolena, grudi i bradu na prostirku. Oslanjati se na šake koje su usko uz telo, dok su laktovi uvučeni ka unutra. Karlica ostaje izdignuta u pozi poluskleka. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_6

7. Spustiti karlicu i kukove. Glavom i gornjim delom leđa izvijati se unazad u pozu kobre. Ramena povlačiti unazad nadole i otvoriti grudni koš. Laktovi su uz telo. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_7

8. Vratiti se u pozu planine. Osloniti se na obe šake i istegnuti leđa unazad, podižući sedalni deo ka plafonu. Glavu opustiti između ruku. Grudima se otvarati ka kolenima. Ispravljati noge i polako spuštati pete dole. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_8

9. Iskoračiti desnom nogom unapred, spustiti desno stopalo između ruku. Prebaciti težište napred, ispraviti leđa, otvoriti grudni koš i podići glavu gore. Levo koleno spustiti na pod ili držati potpuno ispruženo. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_9

10. Privući i levu nogu napred, spojiti stopala, ispraviti noge i preći u pretklon. Opustiti gornji deo tela i glavu ka kolenima. Ruke slobodno padaju pored stopala. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_10

11. U pretklonu čvrsto stegnuti stomačne mišiće i pravih leđa i ruku se polako podizati. Potpuno se ispraviti i blago istegnuti unazad, kao u pozi dva. Otvoriti grudni koš, zabaciti ramena i lopatice nadole. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_11

12. Vratiti ruke u molitvenu pozu. Zategnuti karlicu i uvući stomak. Kičmu držati potpuno pravu. Udahnuti i uraditi jedan kratak, oštar Kapalabati izdah.

pozdrav_suncu_surya_namaskar_stare_asane_na_novi_nacin_12

Ovo je jedan krug. U sledećem krugu ponoviti sve poze, sa tim što se u četvrtoj pozi prvo pravi iskorak unazad levom nogom (a ne opet desnom). Sa svakim novim krugom, menjati stranu kojom iskoračujemo unazad. Isto pravilo važi i za pozu devet i iskorak unapred.

Dobrobiti poze
Ova poza je idealan trening za opšte zdravlje i dobro raspoloženje. Stimuliše i balansira sve sisteme organa, uključujući endokrini, kardio-vaskularni, respiratorni i digestivni sistem. U pozama Pozdrava Suncu, Kapalabati disanje sinhronizovano sa fizičkim pokretom je duboko i ritmično; intenzivira izbacivanje ugljen-dioksida iz pluća i zamenjuje ga svežim kiseonikom. Pojačava mentalnu jasnoću, dovodeći svežu krv u mozak i mišiće. Redovno izvođenje jača imuni sistem i izdržljivost, održava toplotu tela i reguliše telesnu temperaturu. Deluje kao kardio-trening, sagoreva masti i smanjuje telesnu težinu. Kožu čini zdravom i zategnutom.

Izvor: Sensa

Srđan Jovanović

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.