Oslobodite se toksičnih emocija i otvorite čakre: evo kako da jačate intuiciju putem joge

"Morate napustiti mesto prijatnosti i ući u divljinu vlastite intuicije. Ono što ćete otkriti biće predivno. Otkrićete sebe." – Alan Alda

Ljudi imaju različite razloge za vežbanje joge, ali izazov je uopšte stati na prostirku. Teško je zamisliti šta će se dogoditi kada počnete da vežbate jogu, ali nećete znati dok ne pokušate. Jedan od mnogih darova koje nudi redovna praksa joge je razvoj intuicije.

Rečnik Merriam-Webster definiše intuiciju kao "prirodnu sposobnost ili moć koja omogućava da znamo nešto bez nekog dokaza; osećaj koji usmerava osobu da se ponaša na određeni način, bez da zaista razume zašto". Sposobnost intuicije je urođena svima, a ovaj tekst istražuje načine kako joga pomaže u negovanju intuicije.

Jednostavne fitnes vežbe za početnike: ako želite zdravo i vitko telo, ovo možete same da radite kod kućeJednostavne fitnes vežbe za početnike: ako želite zdravo i vitko telo, ovo možete same da radite kod kućeKad počnete s ovim vežbama i vidite da je za njih dovoljno samo se pokrenuti, steći ćete početnu rutinu vežbanja, gipkost, a s…

Naše telo se štiti na intuitivan način – kada je pod stresom štiti se i zateže određena područja. Na primer, zatežemo mišiće bokova, vrata, ramena i čeljusti. Tokom evolucije, kada su se naši preci nalazili u situacijama opasnim po život, bega od životinje ili borbe sa životinjom, njihovi mišići bokova bi se zatezali da mogu brže trčati. To je samo jedan primer reakcije tela na stres. Danas naša tela jedva razlikuju svakodnevni stres od situacija u kojima su se nalazili naši preci kada je bila potrebna borba ili beg. Kada kasnimo sa plaćanjem računa, imamo probleme na poslu, prekinemo romantičnu vezu doživljavamo isti stres i naše telo reaguje kao da nas napadaju predatori. Telo otpušta kortizol, hormon stresa, kako bi moglo preživeti. Naučno je dokazano da kortizol ima štetne posledice po zdravlje kada se prečesto otpušta. Kortizol u prevelikim količinama u telu postaje toksičan.

Kod žena postoji tendencija da otpor, napetost, nakupljene emocije, traume i stres nose u bokovima. To se događa zato jer žene češće imaju ulogu "negovateljica" što može uzorkovati bolove u donjem delu leđa, išijas, poteškoće sa plodnosti i abdominalnim područjem, poteškoće s menstrualnim ciklusom...

Muškarci uglavnom nose napetost u ramenima i vratu jer utelovljuju ulogu "snažnih zaštitnika". To donosi napetost i nedostatak dotoka krvi u grudni koš uzrokuje mnoštvo poteškoća sa zdravljem, posebno sa srcem. Svi nosimo različite napetosti u telu zavisno od ličnosti, osvešćenosti i reakciji tela na stres, životnom stilu, zanimanju, mentalnom zdravlju... Blokirana energija se pretvara u bol, neprijatnost, povredu kada se ne tretira pravilno.

Fizička praksa joge uklanja blokiranu energiju i stres iz tela prikupljenu od, na primer, starih povreda, toksina iz ćelija i emocionalnog otpada. Mnogi učitelji joge upoređuju joga asane sa životnim situacijama jer tokom asana različito reagujemo, baš kao u životnim situacijama. Neke situacije volimo (neke položaje volimo), dok nam neke situacije uzrokuju stres i teskobu (neki položaji mogu probuditi stres i teskobu).

Joga je metafora za život u kojoj se namerno dovodimo u te ‘situacije’ kako bismo mogli sa njima da se nosimo delotvorno, sigurno i svesno. Pomoću joge osećamo percipiranu važnost ili nevažnost životnih situacija. Intuitivno odlučujemo šta nam služi u životu, učimo kako doneti sigurne, pozitivne odluke za naše telo identifikujući i otpuštajući otpor i napetost.

Kada se nalazite u jogi u ‘situaciji’ koja vam se ne sviđa, primećujete gde se nalazi napetost, gde se odupirete istraživanju ili gde želite da pobegnete. Dah vam se postaje napet i pristižu emocije poput ljutnje i frustracije. To su naznake blokirane energije ili traume, ukazuju na položaje na kojima moramo raditi. Dok smo u tim asanama ostajemo mirni, dišemo u ta napeta područja i otpuštamo napetost i ostajemo uzemljeni, sigurni i pristuni istražujući vlastite granice. Kada smo sposobni postići te kvalitete u svakom položaju, bez obzira na nivo, vežbamo jogu.

Joga ‘situacije’ koje su usmerene na probavno područje mogu pomoći u razvoju intuitivnih sposobnosti jer otpuštaju toksine. Asane koje pomažu da se povežete sa središnjim delom tela i otpustite negativnu energiju i toksine iz probave su rotacije donjeg dela trbuha, čučnjevi, položaji stolica, rotacije u položaju stolice. Detoksikacija probave ili našeg intuitivnog centra zdrava je i za telo i um. Kada je to područje čisto i protočno pomaže probavi, eliminaciji toksina i održavanju zdravih bakterija.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.