Nadi šodan

Izvanredna kao priprema za izvođenje asana, nadi šodan smiruje um, povezuje nas sa dahom, pročišćava pluća, a krv dobija veću količinu kiseonika.

nadi sodan.jpg

nadi sodan.jpg

Na sanskritu "nadi" označava kanal i odnosi se na kanale kroz koje protiče životna energija - prana. "Šodana" predstavlja čišćenje. "Nadi šodan" predstavlja jednu od tehnika pranajama (tehnika disanja) kojom aktivno pročišavamo nadije - energetske kanale u telu. Prema jogi, leva nozdrva povezana je sa Mesecom (hladnoća, pasivnost, introvertnost, ženstvenost), a desna sa Suncem (toplina, aktivnost, ekstrovertnost, muževnost). Tokom dana ne dišemo stalno na obe nozdrve, nego se njihov ritam smenjuje, zavisno od doba dana ili našeg psihičkog i fizičkog stanja. Kada su nadiji našeg tela pročišćeni, energija nesmetano teče, što telo vraća u prirodni balans.

Način izvođenja:

Zauzmemo udoban meditativni položaj kao što je sidasan asana (privučemo levu petu do sredine tela, desnu naspram leve). Kičmeni stub je prav (koliko prija), dlanove okrenemo na gore i smestimo na kolena. Smestimo srednji prst i kažiprst desne ruke na tačku između obrva. Palac smestimo na desnu nozdrvu, a domali i mali prst na levu nozdrvu. Lakat desne ruke ide što bliže grudnom košu. Udahnemo i izdahnemo kroz obe nozdrve.

Domalim i malim prstom zatvorimo levu nozdrvu i udahnemo kroz desnu i kratko zadržimo dah. Zatim zatvorimo desnu pa izdahnemo kroz levu nozdrvu. Potom udahnemo kroz levu (potpun, dubok udah) zadržimo kratko dah, zatvorimo levu pa izdah kroz desnu nozdrvu (potpuno ispraznimo pluća).

Ovo je jedan ciklus. Za početak je dovoljno uraditi tri ovakva ciklusa. Vežbu radimo do granica prijatnosti, pratimo naš unutrašnji doživljaj. Sve vreme smo svesni udaha i izdaha. Nadi šodan je poželjno raditi kao pripremu za izvođenje asana, jer smiruje um, povezuje nas sa dahom, pročišćava pluća, a krv dobija veću količinu kiseonika.

Duh i telo:

Ovom blagotvornom vežbom uravnotežavamo unos tople i hladne energije u telo, rad leve i desne hemisfere mozga. Vežba nam može pomoći da se oslobodimo napetosti i stresa. Svakodnevnim praktikovanjem nadi šodan pranajame poboljšavamo disanje, razmenu kiseonika i ugljendioksida, postižemo bistrinu uma i bolju koncentraciju. Srednji prst i kažiprst smešteni na tačku između obrva, predstavljaju nasagra mudru koja je usmerena na podsticanje rada sahrasrara čakre.

Marija Božić, instruktorka joge

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.