Joga vežba OBRNUTI LEPTIR: smanjuje bolove u leđima, isteže telo i ubrzava metabolizam (FOTO)

Položaj obrnuti leptir pomaže vašoj kičmi da bude jedra i zdrava!

Aerial jogu od drugih načina vežbanja izdvajaju najrazličitije varijacije obrnutih položaja, koji mogu da se izvedu samo uz pomoć svile.

Inverzije su veoma blagotvorne za naš organizam. Ublažavaju tenziju u mišićima, stimulišu sve fiziološke sisteme i poboljšavaju cirkulaciju. Omogućavaju nam da istegnemo mišiće duž kičmenog stuba, oslobodimo pršljenove i ublažimo bolove u leđima i vratu. Obrnuti položaji imaju i antiejdžing efekat, poboljšavaju tonus mišića lica i tela i usporavaju proces starenja.

Ovo je najlakši joga položaj, a pomaže kod mnogih tegoba: evo kako se radi TadasanaOvo je najlakši joga položaj, a pomaže kod mnogih tegoba: evo kako se radi TadasanaTadasana ili položaj planine najviše pomaže kod išijasa, a evo kako da pravilno izvedete ovu asanu!

Obrnuti leptir je jedna od osnovnih aerial inverzija. Pored svih gore pomenutih benefita, iskusite spinalnu dekompresiju koja podstiče kretanje kiseonika, vode i hranljive tečnosti kroz međupršljenske diskove, i uživajte u saznanju da se tokom ovog položaja ove tečnosti dopunjuju u diskovima, pomažući vašoj kičmi da bude jedra i zdrava.

POČETNI POLOŽAJ: Stanemo ispod tačke kačenja svilenog rekvizita na plafonu, tako da materijal bude ispred tela. Prihvatimo svilu visoko sa obe ruke, postavimo jedno stopalo na sredinu svile, i uz pomoć ruku se odignemo od zemlje, uspravljajući se do stajaćeg položaja. Stojimo sa oba stopala na svili, vodeći računa da je materijal skupljen ispod tabana. Polako se spuštamo, klizeći rukama nadole po materijalu. Spajamo tabane, savijamo noge, usmeravamo kolena u stranu iza svile, i spuštamo središnji deo tela na pete. Provučemo ruke ispred svile, najpre jednu, a zatim i drugu, i prihvatimo je sa obe šake na mestu iznad kukova, tako da palčevi budu usmereni nadole.

ULAZAK U POZU: Spustimo bradu ka grudima, i usmeravajući pogled prema pupku, gornjim delom tela krenemo napred i dole, do obrnutog položaja. Pustimo svilu i spojimo dlanove iza leđa, prepletemo prste, naglasimo kažiprste i ispružimo ruke. Ili jednostavno pustimo ruke da slobodno vise.

IZLAZAK IZ POZE: Prihvatimo svilu sa obe šake, udahnemo u položaju, a sa izdahom se snagom ruku vratimo do početnog položaja.

Smanjuje stres, jača imunitet i regulliše varenja: evo kako da izvedete lekoviti položaj mačke (JOGA)Smanjuje stres, jača imunitet i regulliše varenja: evo kako da izvedete lekoviti položaj mačke (JOGA)Usled sedelačkog načina života, sve češće patimo od bolova u leđima. Tu nam mogu pomoći vežbe istezanja, koje će ublažiti…

USMERITI PAŽNJU NA: butine, prepone, stomak, grudi, kičmu, ramena, vrat.

KORISTI: Isteže čitavo telo, vrši dekompresiju kičme i podmazuje međupršljenske diskove. Jača mišiće leđa, popravlja držanje i pospešuje poravnanje kukova. Masira i stimuliše unutrašnje organe i oslobađa tenziju u vratnom delu. Ubrzava metabolizam, ublažava respiratorne smetnje, bolove u leđima, umor i anksioznost.

SAVET: Usmerite pažnju na opuštanje tela. Opustite mišiće lica, vilicu i vrat. Oslobodite se napetosti u predelu prepona, bedara, stopala i skočnih zglobova. Opustite ruke, ramena i fokusirajte se na oslobađanje tenzije u grudnom delu.

joga-vezba-obrnuti-leptir-smanjuje-bolove-u-ledima-isteze-telo-i-ubrzava-metabolizam-foto2

Izvor: Sensa

Jelena Mirković SUPAERIAL Fitness Yoga instruktor, www.supaerial.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.