Joga vežba lotos: asana koja otklanja mentalni i fizički umor

U početku minimalno zadržavanje u položaju od nekoliko sekundi, a onda svakodnevnom vežbom vreme ostajanja u vežbi lotos treba produžiti.

Lotos položaj treba izvoditi oprezno i postepeno.

Zauzmite sedeći položaj sa ispruženim nogama. Savijte levu nogu i postavite stopalo na desnu butinu, a zatim savijte desnu nogu i postavite stopalo na levu butinu. Stopala bi trebalo da budu okrenuta prema gore.

Preporuka je menjati položaj nogu kako se ne bih opteretila samo jedna noga ili cela jedna strana tela. Za vreme izvođenja lotosa kičma treba da bude uspravna, a ramena, vrat i ruke opušteni.

Joga vežba ratnik: asana virabhadrasana zateže butine i vraća telo u ravnotežu...

Pluća slobodna, otvorena i spremna za različite tehnike disanja, vizualizaciju ili meditaciju pod uslovom da vam je položaj udoban jer uravnotežava sve čakre. Stimuliše nervni sistem, te uklanja fizički i mentalni umor.

Vežba se izvodi veoma oprezno i postepeno. U početku minimalno zadržavanje u položaju od nekoliko sekundi, a onda svakodnevnom vežbom vreme ostajanja u vežbi produžiti. Vežbu ne izvodimo ako imamo problema sa kolenima, kukovima ili skočnim zglobovima.

Izvor: Sensa

 

 

Maja Popov i Dr Dobrinka Arbanovska

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.