Joga važba za jačanje zglobova, ravnotežu i bolju koncentraciju: evo kako da izvedete bočni plank (vasisthasana)

Bočni plank (vasisthasana) možda ne deluje kao „velika stvar“, ali balansiranje na jednoj ruci i stopalu zahteva veliku snagu, čvrstinu, fokus i odvažnost.

Bočni plank (vasisthasana) jedan je od zahtevnijih položaja, koji će nas uveriti da joga može biti i ozbiljan „trening“ za naše fizičko telo. Iako nam je u jogi fokus nešto drugo, usput možda dobijemo i lepo oblikovane i snažne mišiće. Lakša varijanta položaja je da smo, umesto na šaku, oslonjeni na podlakticu, a ako je i to prezahtevno, potrebno je da ojačamo i pripremimo se kroz druge položaje. Joga ne poznaje takmičenje.

Pre izvođenja poze potrebno je dobro zagrejati ručne zglobove, ramena, mišiće stomaka i leđa, istegnuti se. Počinje se iz visokog planka (izdržaj, položaj daske, utthita chaturanga dandasana ili phalakasana). Stopala se spoje, ruka na kojoj će biti oslonac (npr. desna) se pomeri ka sredini, leva ruka se lagano odigne ka plafonu, oslonac se prebaci na spoljašnju stranu desnog stopala, levo stopalo je na desnom. Desni ručni zglob je ispod desnog ramena, ili blago pomeren unapred. Čitavo telo je aktivno, ruke, ramena, duboki mišići stomaka i leđa, noge, stopala. Skočni zglobovi, kukovi i ramena su u liniji.

Joga vežba protiv straha i nesigurnosti: radite ovu asanu uz afirmacije i ojačajte samopouzdanjeJoga vežba protiv straha i nesigurnosti: radite ovu asanu uz afirmacije i ojačajte samopouzdanjeU korenu nedostatka samopouzdanja su naši strahovi, a telo nam može biti izvrstan alat da radimo na ovoj temi. U pitanju je joga…

Kada smo spremni za sledeći izazov, lagano podižemo levu nogu. Sada je potrebna još veća snaga u desnoj ruci, ramenu, nozi, intenzivira se rad bočnih trbušnih mišića. U konačnom položaju levom rukom prihvatamo palac leve noge i ispružamo levu nogu ka plafonu. Dodatni izazov za balans: pogled gore. Ostati u pozi nekoliko udaha.

Ovim položajem se: jačaju šake, ručni zglobovi, nadlaktice, ramena, grudi, mišići stomaka i leđa, sedalni mišići, noge, skočni zglobovi, stopala, popravlja ravnoteža, povećavaju fokus i koncentracija.

Kontraindikacije: povrede ručnog zgloba, lakta, ramena ili kolena, hernija, visok krvni pritisak, problemi sa srcem.

Mudre smiruju um, štite telo od bolesti i odbacuju lošu energiju: evo šta predstavlja svaki prst na vašoj ruciMudre smiruju um, štite telo od bolesti i odbacuju lošu energiju: evo šta predstavlja svaki prst na vašoj ruciMudre vam zapravo pomažu da uspostavite mirno i usmereno stanje uma, a evo koje su napoznatije!

Za praktikovanje vasisthasana položaja važno je zapamtiti da se joga poze ne osvajaju na silu. Ključ izvođenja ove poze je pronalaženje sopstvenog centra. Potrebno je usmeriti pažnju na dah i snagu sadašnjeg trenutka, otpustiti potrebu za određenim ishodom. Suština joge će nam se prikazati kada otkrijemo smirenost, gracioznost i lakoću i u fizički najzahtevnijim pozama.

Izvor:  Sensa

Dragana Balić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.