Duh drevne Indije: kako Iyengar joga pruža osećaj mira i energičnosti

"Joga ukazuje da je u našem najvišem interesu da pazimo na telo kao prevozno sredstvo, i to na svim nivoima, od zdravlja, preko uma i ličnosti, do duše. Zagonetka tela je polazna tačka u jogi za rasplitanje tajne ljudskog postojanja", kaže Iyengar...

Za više od sedamdeset godina svakodnevnog vežbanja, B.K.S. Iyengar, utemeljitelj Iyengar joge, postigao je fantastična dostignuća. Osim što je postao simbol za širenje joge na Zapad, on je uspeo da svojim jedinstvenim pristupom približi ovaj vid vežbanja duha i tela svima, bez izuzetka.

Svoja otkrića podelio je bezuslovno i tako skratio početnicima traganje. U Srbiji, Iyengar joga je predstavljena zahvaljujući Mariji Jakšić i Markusu Wenigeru. Kroz razgovor sa njima, osvetlili smo bitna pitanja o ovom, na Zapadu, veoma popularnom sistemu joge.

Šta je Iyengar Yoga?

Iyengar Yoga potencira praksu i duboko proučavanje asana - položaja tela, i pranayame - kontrolu daha. Guruji B.K.S. Iyengar kaže da se vežba pranayame započinje kada se stvori čvrst temelj u asanama, kada se poveća kapacitet pluća, i kada se postigne stabilnost u pravilnom sedenju i disanju za vreme vežbe.

Pranayama pruža razne koristi koje utiču na nervni, disajni, krvni sistem, i sistem za varenje. Unutrašnji organi se aktiviraju i pružaju osećaj mira i energičnosti. Jednako je važno da pranayama dovodi um i čula pod kontrolu i time stvara pripremu za iskustvo meditacije.

Vrischikasana za iskusne u jogi: asana "škorpion" za otvaranje srca i predavanje Kundalini Shakti...

Poseban fokus je usmeren na tri aspekta:

  • Prvi aspekt je ispravno poravnanje mišića, tetiva i ligamenata, što omogućava da se telo razvija skladno, na anatomski pravilan način, tako da učenik ne pati od povreda ili bolova ukoliko vežba ispravno. Iako su terapeutski aspekti asana i pranayame poznati vekovima, Iyengar je, kroz sopstvenu praksu, uveo termin anatomskog poravnanja. Anatomsko poravnanje tela, što Iyengar posebno naglašava, je metoda rada koja je unapredila terapeutske aspekte joge. Stoga, praktikovanje Iyengar joge, ima za efekat otklanjanje bolova u telu, i izlečenje od mnogih bolesti. Podrazumeva se prisustvo iskusnog učitelja.
  • Drugi ključni aspekt Iyengar sistema je pravilan redosled vežbanja asana i pranayama. Menjajući redosled asana postižu se moćni mentalni i emotivni efekti, kao i duhovna evolucija.
  • Treći aspekt predstavlja precizan tajming, što se odnosi na vreme provedeno u asani i pranayami. Asane se ne izvode brzo i nesvesno. Potrebni su svesnost i budnost da bi se u položaj ušlo, ostalo određeno vreme, i u njemu se pronašla i ostvarila stabilnost.

Koja je važnost pranayame ili tehnika disanja?

Najveći poklon koji nam je Učitelj ostavio je što nas je naučio kako da dahom kontrolišemo um. Iz ličnog iskustva je shvatio da su apsolutno neophodni mirnoća tela i staloženost uma, kako bi se dostigli najviši nivoi u jogi. Trebalo mu je petnaest godina da završi knjigu "Light on Pranayama"!

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.