Dahom do nižeg krvnog pritiska

Jogaterapijom se izuzetno uspešno reguliše krvni pritisak, smanjuje stres i postiže bolja kontrola nad sopstvenim zdravljem.

Tokom dana naš krvni pritisak oscilira, arterije se šire i sužavaju kao reakcija na naš prirodni bioritam i životne navike. Sve što čini da se vaš puls ubrza – kofein, težak fizički napor, nervoza – može lako trenutno da poveća pritisak. Kako povišeni krvni pritisak nema očigledne simptome, dešava se da ljudi godinama boluju do trenutka kada negativan uticaj na telo postane toliko velik da se ne može zanemariti. Način života učinio je da u svetu skoro milijardu ljudi boluje od visokog krvnog pritiska. Vremenom, visok krvni pritisak može postati uzrok srčanog ili moždanog udara i trajnog oštećenja bubrega.

Jogaterapija se pokazala kao izuzetno uspešan način regulisanja krvnog pritiska, smanjenja stresa i postizanja bolje kontrole nad sopstvenim zdravljem. Za ljude sa povišenim krvnim pritiskom, jogaterapija preporučuje:

blagu, a ne dinamičku jogu – savetuju se sedeća asana, u kojoj se telo savija napred, kao i blage sedeće i ležeće rotacije i položaji u kojima je telo blago povijeno nazad. Sve inverzije gde je srce iznad glave jesu kontraindikovane. Treba izbegavati asane gde je balans na rukama. Iyangar, najveći učitelj hatha joge, za regulisanje visokog krvnog pritiska preporučuje sledeće položaje: halasanu (plug), jana shirshasanu (glava na kolenu) i pashimotanasanu (štipaljka);

pranajamu (disanje) – kada osetite da vaš krvni pritisak raste, disanjem ga možete vratiti u balans. Prvi i najvažniji korak jeste da postanete svesni disanja i da se fokusirate na njega. Polako produžite izdah. To će vas opustiti. Za već iskusne u jogi, jogaterapija preporučuje udžaji disanje, koje smiruje, ojačava srce i oslobađa potisnutih emocija;

joga nidru – duboka jogička relaksacija snižava nivo kortizola i samim tim oslobađa od stresa;

izbegavanje svih stimulansa koji aktiviraju simpatički nervni sistem i podižu krvni pritisak (kofein, šećer, cigarete);

zdravu ishranu baziranu na neprerađenim namirnicama. Izbegavati so, a u ishranu dodati beli luk i omega 3 esencijalne masne kiseline, koje se nalaze u masnoj morskoj ribi, ribljem i lanenom ulju. One smanjuju masnoću u krvi i rizik od arterioskleroze.

Nemojte čekati da se na trzištu pojavi novi lek za snižavanje pritiska. Jogaterapija vam pruža mogućnost da na zdrav i prirodan način snizite krvni pritisak i dovedete ga u normalu. To zahteva vreme i posvećenost, ali su rezultati vidljivi. Jedini odgovorni za svoje zdravlje jeste vi.

Pripremila: Dragana Jovanović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.