Bikram joga, po meri zapadnog čoveka

Prostorija zagrejana na 40 stepeni, 26 hata poza i 2 vežbe disanja za 90 minuta... Bikram jogom postignite veću fleksibilnost i oslobodite se nagomilanih toksina u telu.

Ovaj jedinstevni joga sistem razvio je Bikram Čoduri i baziran je na drevnim znanjima o lekovitim i pozitivnim efektima joge. Ovaj način vežbanja je stvoren po meri zapadnog čoveka koji je, čini se, uvek ograničen vremenom.

Sastoji se od 26 hata joga poza i 2 vežbe disanja. Ono što je karakteristično jeste što se vežbe izvode u prostoriji ugrejanoj na 40 stepeni. Čas traje tačno 90 minuta i vežbe se izvode tačno određenim redosledom. Topao i vlažan vazduh greju telo i na taj način postižemo veću fleksibilnost i smanjujemo rizik od povreda, naročito kod vežbi istezanja. I što se više znojimo, oslobađamo se nagomilanih toksina u telu.

Prema nekim istraživanjima ljudi obično koriste samo 50 odsto kapaciteta pluća dok vežbanje bikram joge omogućava da se taj kapacitet znatno uveća i omogući primanje veće količine kiseonika u telo. Kao i druge prakse joge, ova vam omogućava da dopustite telu da maksimalno iskoristi svoje rezerve snage i vitalnosti. Dovodi u ravnotežu um i telo, poboljšava koncentraciju i rešenost. Na čisto fizičkom nivou može biti od velike pomoći kod prejedanja, nepravilnog držanja, hroničnog bola u leđima, itd.

Postoje kontraindikovana stanja kod kojih se bikram joga ne preporučuje, budući da se radi pod velikim opterećenjem spoljašnje temperature tako da se, na primer, ne preporučuje osobama sa srčanim oboljenima.

Pripremila: Sensa redakcija

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.