5 joga asana za mršavljenje, zdravlje i dobro raspoloženje: kako restorativna joga regeneriše telo

Restorativna joga preusmeriće vašu pažnju sa spoljnog sveta, koji je često izvor stresa, na vaš unutrašnji – telo i um.

Zbog brzog tempa života i stresa jako ste napeti i osećate se sve lošije?

Učinite nešto za sebe - izdvojite svaki dan barem pola sata za izvođenje nekoliko restorativnih asana koje će pomoći da se odmorite od frenetične svakodnevice.

Restorativna joga preusmeriće vašu pažnju sa spoljnog sveta, koji je često izvor stresa, na vaš unutrašnji – telo i um.

Joga poza za opuštanje: odmorite na brz i jednostavan način uz balasanuJoga poza za opuštanje: odmorite na brz i jednostavan način uz balasanuKada su vam neophodni odmor i pauza, balasana je najbolje rešenje.

Pomoći će da se bolje povežete sa samim sobom i da bolje shvatite potrebe svog tela.

Usporeni ritam vežbanja u kombinaciji sa dubokim disanjem aktiviraće vaš parasimpatički sistem, koji je zadužen za smirenje nervnog sistema i relaksaciju tela i uma.

Samim tim i vaše će se raspoloženje poboljšati i lako bi vam se moglo dogoditi da ostatak dana provedete sa blaženim osmehom na licu.

Restorativna joga obično se izvodi uz pomoć određenih pomagala, poput blokova, prekrivača i jastuka.

Upravo zahvaljujući njima, možete duže ostati u položaju kako biste se mogli pasivno istezati i dubinski relaksirati.

U položajima poput balasane ili savasane obično ostajemo nekoliko minuta, ali uz pomoć pomagala u asanama možete ostati i duže – i do 15 minuta.

Restorativna joga pomoći će da istopite višak masnog tkiva. Naime, istraživanja su pokazala da žene koje vežbaju ovu vrstu joge lakše gube potkožno masno tkivo nego one koje praktikuju neke druge oblike istezanja.

Tajna se krije u tome što ova joga smanjuje nivo kortizola, koji se, osim sa stresom, dovodi i u vezu s abdominalnom (trbušnom) debljinom.

Ove asane vrlo su jednostavne i namenjene su svakome bez obzira na doba i nivo fleksibilnosti, a pomoći će vam da se dobro istegnete, opustite i vratite fizički i mentalni balans.

Zahvaljujući njima bolje ćete upoznati svoje telo i naučićete da prigrlite one male nesavršenosti i napetosti koje osećate u karlici, kukovima, vratu i ramenima.

1. Položaj deteta (sa podrškom za čelo)

Spustite se na kolena i sednite na pete. Raširite kolena u stranu pa spustite torzo na prostirku. Ispod čela smestite ciglicu (blok) ili nekoliko presavijenih ćebića.

Ruke možete ispružiti ispred sebe ili ih staviti uz telo ako osećate napetosti u ramenima. Istražite koji vam je položaj ruku najprijatniji kako biste u položaju duže mogli da ostanete.

Zatvorite oči i ostanite u balasani nekoliko minuta ili onoliko koliko vam je prijatno. Dišite duboko i mirno. Osetite eventualne napetosti u kukovima ili drugim delovima tela i usmerite pažnju na taj deo tela.

Ovaj položaj izvrsno umiruje um i celo tijelo, snižava pritisak i podstiče cirkulaciju krvi prema mozgu.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.