5 asana Jin joge i negovanje ženskog principa: postizanjem balansa naučite da volite sebe

Jin joga telu daje mekoću, protočnost, fluidnost i intuiciju, a relaksacijom se otpuštaju nagomilane emocije iz tela.

Revitalizacija tela i umirenje nervnog sistema je ono što treba savremenom čoveku. Jin joga kao suptilan meditativni stil za cilj ima relaksaciju u svakom od položaja, što zapravo predstavlja suštinu jin prakse.

5 joga položaja za bolji san: lepota opuštenosti i balansiranosti

Kako Jin predstavlja ženski princip (noć, tišina, mekoća) a Jang muški princip (aktivnost i dinamika), trebalo bi da težimo uravnoteženosti ovih taoističkih simbola. Jin i Jang su dve neraskidive snage i svako od nas ima svoju Jin i Jang stranu ličnosti. Kada preovlada Jang , treba da praktikujemo relaksaciju i opuštanje koji su zastupljeni u Jin jogi.

Dragon pose

5_asana_jin_joge_i_negovanje_zenskog_principa_postizanjem_balansa_naucite_da_volite_sebe_1

Ova asana otvara preponski prostor. Dolazi do kompresije u kukovima i lumbalnom delu leđa kada se grudi podižu nagore. Stimuliše se regija stomaka - slezine, što je povezano sa elementom zemlje.
U ovom položaju treba pronaći odgovarajuće mesto za stopalo i za dlanove (dlanove prvo spuštamo na pod pored stopala, pa tek kada vidimo da je telo usidreno i da mu je udobno idemo grudima i rukama na gore). Dopuštamo da se kukovi opuštaju u položaju i slobodno pronalaze put ka zemlji, bez ikakvog forsiranja.

Vreme zadržavanja u položaju 2-5 minuta.

Shoelace

5_asana_jin_joge_i_negovanje_zenskog_principa_postizanjem_balansa_naucite_da_volite_sebe_2

Intenzivna asana za otvaranje kukova, kao i za dekompresiju kičme, ukoliko gornjim delom tela idemo na napred, ka podu. Jedna od najčešćih varijacija ove asane za ljude koji nisu otvoreni mnogo u kukovima, jeste ispravljanje jedne noge, a onda preko nje savijamo drugu, i telom se savijamo ka napred.

Vreme zadržavanja u položaju 2-5 minuta.

Sadle

5_asana_jin_joge_i_negovanje_zenskog_principa_postizanjem_balansa_naucite_da_volite_sebe_3

Ova asana smatra se jednim od najizazovnijih jin položaja. Targetirana regija su kvadricepsi, ali se istovremeno događa kompresija u lumbalnom delu kičme. Da bi se umanjio intenzitet kompresije koristimo yoga bolster, postavljamo ga ispod leđa i celim leđima se oslanjamo na njega - na taj način prilagođavamo sebi položaj, istovremeno utičemo i na kičmu i na prednju stranu butine. Ukoliko imate problema sa kolenima, zarolano ćebence možete postaviti iza kolena pre nego što počnete da se spuštate kičmom nadole.

Vreme zadržavanja u položaju 2-5 minuta.

Twisted-Dragon

5_asana_jin_joge_i_negovanje_zenskog_principa_postizanjem_balansa_naucite_da_volite_sebe_4

Ovaj položaj je nadovezujući na Dragon pose. Iz njega se ulazi u varijantu uvrtanja koja je odlična za detoksifikaciju i rad digestivnog sistema. Vrlo intenzivna za kukove, prepone i kičmeni prostor.

Vreme zadržavanja u položaju 2-5 minuta.

Swan

5_asana_jin_joge_i_negovanje_zenskog_principa_postizanjem_balansa_naucite_da_volite_sebe_5

U ovom položaju targetirane regije se kukovi i donji deo leđa. Ukoliko se ne osećamo dovoljno otvorenim u karlici, možemo staviti ispod karličnog prostora urolano ćebe ili bolster. Takođe vodimo računa o kolenu savijene noge.

Vreme zadržavanja u položaju 2-5 minuta.

Izvor: Lovesensa

Marija Milićević

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.