3 odlične i jednostavne vežbe za žene u menopauzi: regulišu hormone, sprečavaju osteoporozu i čuvaju zdravlje

Doktorka Tamara Ratković otkriva koje lagane vežbe pomažu ženama u menopauzi da sačuvaju zdravlje i spreče nagle hormonske promene u telu!

Disparitet između polova, religija, kultura, ekonomija, shvatanja, nije zaobišao ni samo poimanje termina menopauze, kao i načina na koji se na taj period života gleda. Neke kulture ga smatraju znakom starenja, a druge ulaskom u period mudrosti i zrelosti žene.

Kako god da menopauzu posmatramo, svakako je to novi period života koji sa sobom nosi mudrost i zrelost. Tradicionalna kineska medicina menopauzu posmatra kao novi metabolički i hormonski proces u telu, koji se dešava usled pada energije organa bubrega. To je prirodan proces i ne treba ga narušavati, već samo podržavati. Usled smanjivanja funkcije jajnika dolazi do smanjenja lučenja estrogena i progesterona, što dovodi do niza promena i u telu žene.

Reganove vežbe najbolje leče svaki bol u leđima i vratu: jednostavan način da sačuvate zdravlje kičmeReganove vežbe najbolje leče svaki bol u leđima i vratu: jednostavan način da sačuvate zdravlje kičmeSerija vežbi koje pomažu kod raznih bolova i tegoba u predelu leđa i vrata! Reganove vežbe brzo dovode do boljitka...

Menopauza obično nastupa između 40. i 53. godine života. Nažalost, sve više žena ulazi u menopauzu i mnogo ranije. Rano ulaženje u menopauzu često se povezuje sa načinom života i sa ishranom. Iako se uglavnom poistovećuje sa gubitkom menstruacije kod žene, proces menopauze započinje mnogo ranije. Telo počinje da se priprema za velike promene koje dolaze sa prestankom ciklusa.

Promene koje nastaju variraju od nesanica, glavobolja, promena raspoloženja, naglih temperaturnih promena sa pojačanim znojenjem, umora, promena na koži, pa sve do gojenja. Za sve ove simptome je primećeno da se u manjem procentu javljaju kod žena u Aziji. Istraživanja su pokazala da svega 10 odsto Azijatkinja doživljava navedene propratne efekte ulaska u menopauzu. Menopauza se posmatra kao nova životna faza u kojoj treba način života i ishranu prilagoditi kako bi se kroz ovaj period prošlo što laganije, dok se na Zapadu uglavnom primenjuje hormonska terapija.

Hrana i fizička aktivnost su veoma važan deo života. Ukoliko su dobro balansirane, bez velikih odstupanja, možemo biti siguri da će i naš ciklus biti uredan. Ishrana bi trebalo da se bazira na celovitim namirnicama. Svakako treba izbegavati crveno meso, suhomesnate prerađevine, mleko i mlečne proizvode, masti (posebno svinjsku zbog štetnosti sintetičkih estrogena), prženu hranu...

Fizička aktivnost bi trebalo da bude sastavni deo higijene tela. Ukoliko pravilno i umereno koristimo svoje telo, ono može samo da bude funkcionalnije, zdravije i lepše.Vežbanje sa tegićima, ekspanderima ili težinom svog tela je delotvorno i zdravo za žene jer može preventivno da deluju na hormonalni balans, a samim tim i na osteopeniju i osteoporozu.

Vežbanje nije samo stvar lepog tela, već osiguranje za zdravu starost. Preterana i iscrpljujuća vežbanja mogu biti ne samo naporna već i stresna, pa samim time mogu da deluju na pad imuniteta. Starenjem se smanjuje količina mišića u telu, pa to utiče i na naše držanje. Godine se najbolje vide po koži ruku, dekoltea, stomaka i unutrašnjosti nogu. Količina kolagena i mišića u telu se smanjuje, a posebno kako nastupa menopauza.

Ovde su predložene samo neke vežbe kojima možemo popraviti tonus mišića. Ne zaboravite da je ključ uspeha u redovnom vežbanju!

3-odlicne-i-jednostavne-vezbe-za-zene-u-menopauzi-regulisu-hormone-sprecavaju-osteoporozu-i-cuvaju-zdravlje0000000001

Jedan kraj trake zakačimo za stopalo, a drugi držimo suprotnom rukom. Telo je lagano nagnuto unapred, a koleno stojne noge savijeno. Kroz izdisaj istovremeno opružamo ruku i nogu dijagonalno, stežući stomak. Delujemo na aktiviranje mišica sedalnog dela i ramena. Ponovimo 10-12 puta u ritmu svog daha.

3-odlicne-i-jednostavne-vezbe-za-zene-u-menopauzi-regulisu-hormone-sprecavaju-osteoporozu-i-cuvaju-zdravlje0000000003
Stanemo u raskoračni stav savijenih kolena. Traka je iza leđa. Sa izdisajem širimo ruke u stranu, a sa udisajem laktove vraćamo prema struku. Delujemo na jačanje i oblikovanje mišića ruku. Ponovimo 8-10 puta.

3-odlicne-i-jednostavne-vezbe-za-zene-u-menopauzi-regulisu-hormone-sprecavaju-osteoporozu-i-cuvaju-zdravlje0000000002
Ovoga puta iz istog položaja opružamo naizmenično sa izdisajem desnu pa levu ruku do uzručenja. Delujemo na mišiće ramenog pojasa, ali i na leđa. Kako je vežba asimetrična, treba da uradimo jednak broj ponavljanja sa obe strane. Ponovimo 8-10 puta.

Foto: Jelena Vlatković, Dalibor Danilović

Izvor: Sensa

Dr sc. Tamara Ratković, FFKMS – Univerzitet Singidunum, MK pilates i bodyART internacionalni edukator

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.