Vrednost prijateljstva

Kreirajte veze koje će obogaćivati vaš život i život ljudi s kojima radite i živite.

Većina izuzetno uspešnih intuitivno znaju koliko su drugi ljudi važni za njihov život i karijeru. Nije preterano ako kažemo da su ljudi najvredniji resurs koji imamo uopšte. Zbog centralnog značaja međuljudskih odnosa - veza i zato što uspešni ljudi u svakoj oblasti grade stabilne i dugoročne veze, veoma je važno znati kako se to postiže.

Mnogi programi za razvoj ličnosti pokušavaju da se pozabave ovom temom tako što opisuju uspešne ljude. No jedno je znati šta mora da se uradi, a sasvim nešto drugo znati kako zaista i postići taj cilj u praksi. Takođe postoje dobronamerni koji će vas savetovati i šta sve ne treba da uradite. Ipak ima najmanje onih koji će vam dati jednostavno uputstvo. Ako želite da usvojite nove sposobnosti i da ih integrišete u svoj život, onda nije dovoljno da znate šta, nego i kako to da izvedete. NLP je fokusiran ne samo na proučavanje izuzetno uspešnih, već je metodološki posvećen izvodljivošću i integrisanju u svakodnevnu praksu.

Istraživanja su pokazala da 83 % prodaje proizilazi iz simpatije koju klijent oseća prema prodavcu. Takođe postoje istraživanja koja su pokazala da je za ostanak na jednom radnom mestu ljudima važnije da ih okolina ceni i da se osećaju dobro, nego visina plate. Svetski poznatim ličnostima, koje su napravile brilijantnu karijeru, kao što su Lee Iacocca i Mary Kay očigledno je sasvim jasno koliko je važna uloga prijateljstava. Iacocca je neko koga ljudi opisuju kao veoma otvorenog i iskrenog čoveka. On ima običaj da stupi u lični kontakt sa svim ljudima sa kojima sarađuje, zbog čega je veoma cenjen i ljudi imaju poverenja u njega. Takođe je interesantno da se njegovi sagovornici osećaju veoma prijatno u njegovom društvu.

Mary Kay je poznata po tome da su joj ljudi najviši prioritet kod svih poslovnih aktivnosti. Ako joj neko postavlja pitanja o menadžmentu, ona će neprestano pričati o svojim saradnicima. Ona bi tada rekla: „Čovek treba prema svakome da se ophodi onako kako bi voleo da se drugi odnose prema njemu - kako u poslovnom tako i u privatnom životu. Treba pažljivo saslušati šta ljudima leži na srcu i pokazati im da ih uvažavamo." Istraživanja u NLP-u pokazala su da mnogi izuzetno uspešni pojedinci imaju sposobnost da veoma brzo kod sebe razviju osećaj simpatije i uvažavanja za druge ljude. Za njih je potpuno prirodno da ljudima u svojoj blizini daju dobar osećaj i da pokažu interesovanje i razumevanje za stvari koje su tim ljudima važne. Pri tom se pokazalo takođe da ljudima, čiji je uspeh umeren ili ga uopšte nemaju, upravo ove sposobnosti nedostaju.

Uspešni ljudi pre svega imaju sposobnost da izgrade kvalitetne i dugoročne međuljudske veze.

Radeći dugo u prodaji moje iskustvo je pokazalo da ljudi koji rade u prodaji često misle da je njihov posao da prodaju neke proizvode ili usluge, ali se varaju. Njihov posao je da grade prijateljstva sa ljudima, jer je to način kako mogu da nešto postignu. Veoma uspešne kompanije kao McDonalds ili IBM, a i uspešni pojedinci, znaju dobro koliko je važna ova razlika. Mnoge popularne i korisne knjige koje su literatura za menadžment, upravo se bave temom odnosa sa klijentima. Ova nova orijentacija je mnogim preduzećima pomogla da budu uspešnija, a uspešni ljudi su u svemu što rade naučili da cene vrednost međuljudskih veza.

Šta rade izuzetni profesionalci kada žele da kreiraju kvalitetnu vezu, najkraće se može opisati u tri sledeća koraka:

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.