Upravljanje u vreme promena: Kako stvoriti dobar sistem rada sa ljudima kada se sve menja

Saznajte kako da uspostavite kvalitetne sisteme u kojima će svaki pojedinac pronaći svoje mesto.

Ovo vreme traži da budemo spremni da se menjamo, a kvalitet te promene zavisi samo od nas. Ja duboko verujem da samo zdrava jedinka stvara zdrav sistem!

Saznajte kako da uspostavite kvalitetne sisteme u kojima će svaki pojedinac pronaći svoje mesto.

Ovih dana se bavim edukacijom i pronalazim najefikasnije načine da osvojeno znanje stavim u funkciju individualnog i organizacionog razvoja. Najšire gledano, to je znanje iz oblast komunikacije. Kako reći, šta reći, kako čuti, kako ne reći, kako primiti feedback i kako ga staviti u funkciju, kako upravljati ljudima, kako napraviti mehanizam za upravljanje u vremenu koje je nestabilno, kako napraviti sistem sada kad je sve upitno... I uvek se ceo krug završi na osnovnim stvarima iz oblasti komunikacije i uvek se vraćamo na to da se kuća od temelja gradi i da ne smemo da pretpostavimo da neko nešto zna, već treba da pitamo i procenimo koja vrsta znanja je potrebna da bi neka druga (najčešće ekspertska) znanja mogla da dođu do izražaja i ostvare svoju primarnu funkciju.

Pročitajte još:

Kako da brendirate sebe: ovo su najvažniji koraci

7 saveznika dobre komunikacije: kako da sprečite komunikacijski rat

Koja znanja su vama potrebna?

Znanje o kojem govorim može (i treba) da se predstavi jednostavno, ali ono je slojevito i traži vežbu. A vežba traži okruženje koje nam omogućava da pogrešimo, koje nam daje dozvolu da budemo nespretni kada pravimo prve korake, koje nam daje podršku za razvoj. Prva je na nivou našeg uticaja i svako može da utiče na svoju svesnost, a zatim i na svoju volju. Druga je pitanje poverenja u okruženje i kulture koja se u nekom kolektivu stvori. Poželjno je imati kulturu podrške i tolerancije na greške.

Te dve stvari – komunikacija i okruženje su me podstakle da promišljam i analiziram sisteme koje organizacije postavljaju kako bi pratile učinak zaposlenih i pratile razvoj čitavih organizacija, da istražujem od čega su svetske kompanije odustale i šta su prigrlile i da vam ponudim okvir koji može da vam bude funkcionalan u ovom vremenu koje je zahtevno za sve uloge u organizaciji.

Dakle – tema je kako da napravite sistem rada sa ljudima u vremenu koje nema zakonitosti i gde se sve menja, a da taj sistem bude funckionalan i da bude održiv. Kako da obezbedite ljudima potrebno razumevanje i podršku, a ipak da im pažnju stalno držite usmerenu na organizacione ciljeve. Ovo je inače redovni zadatak menadžmenta, ali su ovakve okolnosti to napravile mnogo težim… Ili nisu?
Važno je da ovo doživite samo kao preporuke, kao dobre alate koje treba da iskoristite da modelirate svoje organizacije.

Ne možete da se oslonite na tuđe modele, ma koliko organizacije bile slične, jer svaka organizacija je priča za sebe i nikada nemate sve informacije o tome zašto se neka kompanija odlučila za neko rešenje. Vi možete da pratite principe i sisteme, ali da ih adaptirate svojim potrebama i ciljevima, da stalno učite na stvarima koje ste stavili u funkciju i da ih prilagođavate i usavršavate. Dakle – da budete adaptibilni i plastični, da možete da se oblikujete i da to predstavite na pravi način.

Nadam se da će vam ove smernice biti od koristi za narednih godinu dana, a za one koji na tome izgrade kulturu verujem da će biti i dugoročno dobra osnova za razvoj organizacije.

Postaviti sistem znači imati svest o tome da je najstabilniji onaj sistem koji se stalno menja. Principi treba da nam budu baza, pravac sam pokušala da vam dam kroz nekoliko smernica koje možete da prilagodite oragnizacionim potrebama, a onda sve zavisi od doslednosti. Ljudi vas procenjuju na osnovu verodostojnosti – da li ono što komunicirate stvarno vide i u praksi. Počnite i vi od sebe u ovom procesu. Pitajte se šta bi vama bilo od koristi i onda dajte neka nova rešenja ljudima oko sebe. Ovo vreme traži da budemo spremni da se menjamo, a kvaliteti te promene zavisi samo od nas. Ja duboko verujem da samo zdrava jedinka stvara zdrav sistem! Budite zdravi i zdravo.

Get back in the box!

Vratite se onome što je najvažnije i što čini srž svake organizacije i njenog razvoja – razumevanju potreba ljudi. Budite iskreno zainteresovani za njih i pokažite im to.
Razgovarajte sa ljudima na drugačiji način nego do sada. Uzmite u obzir njihove nove potrebe i nove uloge od kojih ne mogu da se odvoje u vreme kada je kuća postala kancelarija. Uzmite u obzir njihove zabrinutosti, strahove, dnevnu dinamiku ako brinu o nekome ko je bolestan. Uzmite u obzir nove situacije u kojima neko radi sa troje dece za koje treba da se pobrine.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.