KAKO POSTIĆI RAVNOTEŽU?

Kratki rok, a dug spisak svakodnevnih obaveza koje moramo da uradimo. Sastanci koji se smenjuju kao na traci, mejlovi koji stižu iz minuta u minut, nepregledna gomila papira na našem stolu. Kako pored svega toga da postignemo balans uma i tela?

PUT DO SREĆE U MALIM STVARIMA

Gotovo da ne prođe dan da čujemo za wellbeing i kako ga naši prijatelji sa lakoćom postižu. Posle svakog razgovora se zapitate gde grešite? Ako svi sa takvom lakoćom postižu ravnotežu uma i tela, zašto ste vi pod konstantnim stresom? Šta vam je potrebno za sreću? Odgovor leži u malim stvarima koje vam mame osmeh na licu.

PROMENE

Za početak krenite sa malim izmenama u ishrani, uvedite svakodnevnu fizičku aktivnost, okružite se pozitivnim osobama koje volite i ne zaboravite na sebe i svoje želje. Svakog dana makar sat vremena odvojite samo za sebe.

kako-postici-ravnotezu

HRANOM DO BOLJEG RASPOLOŽENJA

Krenimo od hrane. U borbi za bolje raspoloženje , pomoći će nam i hrana. Ona je naše gorivo, koje nas pokreće i utiče na sve segmente našeg života. A određene namirnice utiču na naš hormon sreće. U takozvane seratoninske namirnice spada: banana, avokado, crna čokolada, sardine, plodovi mora...
Ipak i sa njima budite obazrivi. Pojedine namirnice koje podstiču optimizam , bogate su šećerima. Tako da kao i za sve i ovde važi pravilo-budite umereni!

Kako smanjiti unos šećera, a omogućiti uživanje u slatkom ukusu? Dr Budimka Novaković, dijetoterapeut kaže da su velika pomoć u medicinskoj nutritivnoj terapiji prekomerne telesne mase i gojaznosti niskokalorijski zaslađivači. Upotrebom niskokoklorijskih zaslađivača može se potpuno izostaviti unos šećera i posledično značajno umanjiti energetska gustina namirnica.

– Korišćenjem niskoklorijskih zaslađivača postiže se smanjenje telesne mase, održavanje poželjne telesne mase, ali se omogućava i dalje uživanje u slatkom ukusu omiljenog bezalkoholnog napitka – ističe dr Novaković.

Povećanje svakodnevne fizičke aktivnosti je neophodno da bi se smanjio rizik za nastanak gojaznosti i posledičnih oboljenja, a deo je svake terapije prekomerne telesne mase i gojaznosti. Vrstu, intezitet, trajanje i učestalost fizičke aktivnosti bi trebalo odrediti zajedno sa lekarom koji vodi brigu o zdravlju pojedinca. Hodanje je fizička aktivnost koji svaki građanin može da upražnjava svakodnevno bez obzira na uzrast i zdravstveno stanje.

BUDITE ISTRAJNI

A kada postignete balans tela i uma, ne vraćajte se odmah starim navikama. Jelu s nogu, višesatnom sedenju i ležanju bez fizičke aktivnosti, negativnim mislima. Uživajte u sopstvenom telu, jer znate kako se kaže, to je jedino mesto gde morate da živite.

(PROMO)

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na lovesensa.rs

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.