Kako da ostavite dobar utisak na razgovoru za posao: 17 grešaka koje poslodavci primećuju

Vaš CV je uzet na razmatranje i red je na sledeći korak, a to je intervju za posao. Spremite se i pokušajte da izbegnete najčešće greške tokom i nakon ovog važnog razgovora...

1. Ne odgovarate na poziv menadžera za zapošljavanje.

Ukoliko ste propustili telefonski poziv na razgovor za posao, trebalo bi da odgovorite u roku od jednog radnog dana iako ste zauzeti. Ako duže budete oklevali, menadžer za zapošljavanje može posumnjati u to da li ste zainteresovani za radno mesto.

2. Kasnite na razgovor za posao.

Nema izgovora za kašnjenje na razgovor čak i ako se desio saobraćajni udes na auto-putu, čak i ako ste se izgubili. Biti tačan znači poštovati vreme druge osobe i biti profesionalan. Isplanirajte da stignete u kancelariju pola sata ranije, pa čak i da, ukoliko se nađete u gužvi, i dalje ima šanse da stignete na vreme. Drugim rečima, pronađite mesto na kome možete da sačekate pet do 10 minuta kako ne biste mnogo poranili.

CV, motivaciono pismo i intervju: greške koje kandidati za posao najčešće prave...

3. Dolazite na razgovor isuviše rano.

Kada dođete 20-30 minuta ranije, vršite direktan pritisak da osoba zadužena za razgovor s vama prekine ono što trenutno radi. Drugim rečima, intervjuer se može osećati krivim jer zna da vas je pustio da čekate u holu 20-30 minuta. Još gore, možete sresti osobu koja je intervjuisana pre vas koja može da vas izbaci iz „igre".

4. Loše se rukujete.

Dok se prosečnog stiska ruke obično ne sećamo, loše rukovanje, nažalost, pamtimo. Poslednja stvar po kojoj želite da ostanete zapamćeni pri razgovoru za posao jeste da vas pamte kao onog s prstima mlitavim kao rezanci ili kao onog s kleštima umesto ruku.

5. Ne radite „domaći zadatak".

Tačno je da ćete čuti mnogo o kompaniji i o poslu tokom razgovora za posao, ali ne bi trebalo da sve to za vas bude novost. Ukoliko ne pretražite Internet, delovaćete kao da ne marite za radno mesto, čime sigurno nećete ostaviti dobar utisak na razgovoru.

Dakle, odvojite neko vreme za pretraživanje informacija, nemojte samo preleteti pogledom veb-sajt kompanije. Potrudite se da zaista razumete njenu misiju, viziju, kulturu i pročitajte nedavne vesti o događajima.

6. Previše govorite.

Iako, bez sumnje, želite da istaknete svoje uspehe i ubedite sve pred vama da ste baš vi najbolji za posao, sigurno ne želite da se intervjuer zapita koliko dugo ćete još pričati bez prestanka (ili da gleda na sat). Ipak to treba da bude razgovor a ne prezentacija. Pratite nagoveštaje - intervjuerov govor tela. Ako se on (ona) pomera napred-nazad ili pročišćava grlo, vreme je da pređete na sledeće pitanje.

7. Ogovarate bivšeg poslodavca.

Bez obzira na to koliko vam je na prethodnom poslu bilo loše, nemojte nikada ogovarati bivšeg poslodavca. Zato što će intervjuer pretpostaviti da ćete ogovarati i potencijalnog poslodavca kada budete odlazili iz kompanije. Zadržite neutralan, pozitivan ton, budite usredsređeni na ono što ste naučili iz svakog iskustva, ali i na buduće planove. Ovo naročito važi kada govorite o tome zašto odlazite.

8. Ne pokazujete nikakvo oduševljenje.

Evo male tajne o poslu menadžera za ljudske resurse: nije baš najuzbudljivije voditi razgovor za razgovorom - kandidat za kandidatom! Dakle, ostavićete dobar utisak ako vaš razgovor bude naročit, pun oduševljenja, radosti što ste uopšte pozvani na sastanak. Ako se intervju još, kojim slučajem, obavlja preko telefona, povedite računa o tome kakva vam je boja glasa - osmeh se čuje!

9. Previše ste opušteni.

To je u redu, ali pokušajte da ne preterate. Ne pitajte da li možete da stavite telefon na punjenje za vreme razgovora i ne pričajte da se ponekad "zanesete s društvom na piću", jer nećete dobiti posao.

10. Nemate nijedno pitanje za intervjuera.

Zaista ne postoji ništa gore nego kada kandidata pitaju - ima li on nekih pitanja o poslu - a čuje se samo tajac! Skoro je isto tako loše ako pitate nešto o čemu je već bilo reči tokom razgovora. Razmislite unapred šta vas sve zanima, pa izaberite nešto od toga za intervju.

11. Ne šaljete zahvalnicu.

Ukoliko smatrate da ne treba da pošaljete ovakav mejl, samo pomislite na kandidate koji su to već uradili. Istakli biste se - ali ne na lep način. Imaćete više štete nego koristi ukoliko napravite neke od navedenih grešaka.

12. Šaljete zahvalnicu nedelju dana kasnije.

Mejl zahvalnosti ima najviše efekta kada ga pošaljete odmah ili barem u roku od 48 sati nakon razgovora. Sigurno ne želite da ostavite utisak da ste samo blago zainteresovani za radno mesto, zato ga odmah pošaljite. Kao što izreka kaže, dela govore više od reči.

13. Šaljete uopšteni mejl.

Možda mislite da je pretraga i slanje šablonskih poruka bolje nego da ne pošaljete ništa, međutim, niste u pravu. Menadžeri za zapošljavanje su srećni kada pronađu odlične kandidate za posao. Takođe, slanje dosadne zahvalnice na neodređenu adresu može pokvariti sliku o vama.

14. Šaljete neprikladan mejl.

Pošto još niste dobili posao, nemojte biti previše drugarski nastrojeni u poruci. Bez obzira na to koliko ste sigurni da ste bili odlični na razgovoru, najbolje je da sačuvate profesionalnost za vreme procesa selekcije. (To znači da ne koristite nadimke, sarkazam, niti žargon).

15. Šaljete isti mejl svim intervjuerima.

Znamo da mislite da je tako efikasnije. Međutim, intervjueri ponekad prosleđuju jedni drugima mejlove zahvalnica kandidata tako da će biti očigledno da ste samo iskopirali jednu istu poruku.

10 stvari koje produktivni i dobro organizovani ljudi urade pre 12 sati...

16. Pratite intervjuere na društvenim mrežama.

To što ste pronašli menadžera za zapošljavanje s kojim ste malopre razgovarali na društvenoj mreži pokazuje da umete da koristite ovaj medij. Međutim, to je prilično bezlično, miriše na dodvoravanje i, iskreno, čini da delujete pomalo lenji. Umesto toga, uložite svoju energiju u to da napišete prikladan mejl.

17. Pišete samo o sebi.

Ako ste na razgovoru zaboravili da napomenete da ste jednom prilikom uradili nešto što je izuzetno važno za posao na koji se trenutno prijavljujete, možete to ukratko opisati, ali nemojte pretvoriti svoj mejl zahvalnosti u nastavak razgovora za posao. Zahvalnice ne bi trebalo da budu duge, tako da nemate mnogo prostora za još jednu priču. Ako to baš morate da uradite, učinite to ukratko.

kasnite_previse_govorite_ili_pisete_samo_o_sebi_17_najcescih_gresaka_na_intervuju_za_posao_2

Izvor: Center for career development

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.