3 glavna stuba mindfulnessa: kako iskoristiti svoje resurse na najboji način

Pospešivanjem tri glavna stuba mindfulnessa iskoristićete svoje resurse na najboji mogući način.

Tri glavna stuba mindfulness su fokus, neosuđivanje i otpuštanje.

Fokusom, prihvatanjem i otpuštanjem stičemo osećanje moći. Moć da sada i ovde biramo kako želimo da reagujemo odmah nam daje slobodu da osećamo i živimo sa uživanjem. Izgubićemo kajanje i presije želja. Što je najvažnije, shvatićemo da sve zavisi samo od nas. Tako ćemo ljude i situacije više ceniti. Volećemo iskrenije, sigurnije i jače. Ljubav prema sebi i drugima razumećemo mnogo dublje, jer ćemo je prepoznavati u momentu i, što je najvažnije, živeti u skladu sa njom.

Drugi osnovni koncept mindfulnessa je neosuđivanje. Očekivanja, želje, fantazije često su izvor pritisaka, nametanja namera, menjanja ciljeva. U skladu sa onim što drugi, pa i mi sami očekujemo, skloni smo da menjamo planove, a samim tim i odredišta. Dođemo do cilja i opet smo nesrećni. Ovo možemo jedino izbeći fokusom na sam put, na izazove koje tokom puta susrećemo i način na koji ih prevazilazimo, bez konstantnog razmišljanja o finalnom odredištu. Po principu: tu gde si, sa onim što imaš, uradi najbolje što znaš.

3 načina da se izborite sa životnim izazovima: oslobodite sebe i otvorite puteve ka ostvarenju ciljeva3 načina da se izborite sa životnim izazovima: oslobodite sebe i otvorite puteve ka ostvarenju ciljevaUkoliko primenite ova 3 saveta moći ćete da osetite slobodu i da prihvatite svaki izazov.

Poslednji koncept je ključan i to je otpuštanje. Koliko puta nas je, tek kada smo na svesnom nivou odustali od neke želje, ta ista želja sačekala na prvoj krivini i sasvim ležerno počastila svim onim prijatnim emocijama za koje smo se doskora borili i konstantno nailazili na zid.

Dakle, pospešivanjem ove tri vrline više postižemo. Što je možda i bitnije, dolazimo i do ciljeva koje smo hteli da ispunimo na najbolji način, sa konstantnom lakoćom i uživanjem, jer smo prisutni u svakom segmentu ostvarenja istih. Samim tim, pronalazimo i prečice na putu. Tačnije, biramo preciznije resurse. Te resurse dobijamo iz svojih čula.

Zato je naš najveći alat naše telo; ono je uvek tu, u momentu. Nažalost, mi ga vrlo često zaboravljamo, a tako je malo potrebno da ga pretvorimo u saveznika. Dakle, svi izvori informacija, koje možemo da izvučemo pomoću svog tela, dolaze od čula. Ključ mindfulnessa nalazi se u tome da ovaj šareni svežanj darova bez straha odvežemo, odaberemo jedan i iskoristimo ga na najbolji način.

Šta znači kad preksrstimo ruke i noge, a šta kada klimamo glavom: 8 trikova za preciznočitanje govora telaŠta znači kad preksrstimo ruke i noge, a šta kada klimamo glavom: 8 trikova za preciznočitanje govora telaPosmatrajte šta njihova tela govore - evo kako da otkrijete da li vas neko laže, da li je nesiguran ili moćan!

Da bismo izabrali dar koji nam je baš u toj situaciji potreban, treniramo pomoću kratkih vežbi. Jedan primer jeste laka vežba koju svako od nas može da praktikuje svakodnevno. Na primer, fokusiranje na ono što se dešava sad. Navijanjem alarma, za početak, na svaki pun sat u toku dana i postavljanjem pitanja sebi „Šta se dešava u mojoj okolini baš sad? Kako se osećam?” osoba razvija upliv u trenutno stanje. Taj uvid nam dozvoljava da u skladu sa resursima koje imamo u ovom momentu što efikasnije obavimo zadatak koji je pred nama.

Nemojte stavljati sebe pod pritisak da morate dugo da zadržite pažnju ‒ potpuno je normalno da nam misli lutaju. Takođe, naravno da je u početku to teško, jer nam nije deo rutine, zato dajte sebi vremena.

Ostavite za sobom loše navike: ovo je velika tajna sigurnog uspehaOstavite za sobom loše navike: ovo je velika tajna sigurnog uspehaUspeh je samo motivacija, koja će vas pokrenuti da stvorite najbolju verziju sebe!

Sledeći korak je, uistinu, malo teži, ali vežbom postaje vrlina. Sastoji se u tome da ne procenjujemo stanje u kom se nalazimo. Bitno je da ne obeležavamo stvari kao dobre ili loše. Treba da prihvatamo stvari onakve kakve jesu sada, iako je u početku teško razviti shvatanje da stvari jednostavno postoje i da su one same po sebi neutralne. Zato treba da ih iskoristimo tako da one budu naše oruđe za zadatak koji je ispred nas. Na taj način mi ćemo biti samo u plusu i koristiti ih na najbolji mogući način.
Lako je! Zapamti ‒ resurs si ti.

Pored praktičnih vežbi postoji i jedan lak i upečatljiv primer za sve one kojima je malo teže da razumeju koncept mindfulnessa, a vole vizuelne primere. To je tegla mindfulnessa. Uzmite običnu teglu, sipajte u nju vodu i ubacite šljokice. Promućkajte teglu - tako izgleda naš mozak kada su nam misli pomešane sa emocijama, kada nismo u kontaktu i miru sa sobom. Zatim ostavite teglu na stolu. Posle sat vremena sve šljokice će se spustiti na dno - tako izgledaju naš mozak, misli i emocije kada smo u trenutku i miru sa sobom.

Izvor: Lovesensa

Sofija Borojević

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.