Velike ljubavne priče: Frida Kalo i Dijego Rivera

Frida Kalo čudesno se oporavila od teških povreda, a lepotu je činila upečatljivom naglašavajući nedostatke na licu! Plamen u njenim očima osvojio je Dijega Riveru.

Frida je bila mlada slikarka koja je od slavnog meksičkog muraliste zatražila stručno mišljenje o svojim radovima. Uprkos razlici od dvadeset godina između njih se rodila burna i strasna ljubav.

Venčali su se 1929. godine, kada je ona imala 22, a on 42 godine, na veliko razočarenje Fridinih roditelja koji su par nazvali „slon i golubica". Teški karakteri i nestalne emocije koje su ih vodile u brojna neverstva uslovili su da se razvedu nakon deset godina braka, 1939. godine, a ubrzo potom ponovo venčaju, nastavljajući burnu sagu svoje ljubavi. Njihov brak su pratili profesionalni uspesi, pa mnogi ovaj najpoznatiji umetnički par Latinske Amerike danas nazivaju „najuspešnijom umetničkom alijansom". Umetnički rad Fride i Dijega je bio visoko cenjen još za vreme njihovih života, što je veliki i redak blagoslov za umetnika. Za razliku od profesionalnog, njihov emotivni život je bio beskonačni tobogan.

Dijego Rivera (1886-1957) rođen je u Gvanahuatu u Meksiku, ali se sa porodicom preselio u Meksiko Siti kada je imao osam godina. Studirao je na Akademiji San Karlos i usavršavao se u radionici Hosea Gvadalupe Posade, čiji je uticaj veoma primetan u njegovim radovima. Odlazi u Pariz 1909. godine, kao dobitnik stipendije, i tamo se upoznaje sa Pablom Pikasom. Nakon kraćeg eksperimentisanja sa kubizmom, razočaran elitizmom pariskih umetničkih krugova odlazi u Italiju gde se posvećuje proučavanju umetnosti renesanse.

Kako izbeći lošu ljubavnu karmu: 3 koraka do srećnog života u ljubavi...

Nakon povratka u Meksiko, Dijego se vraća svojim korenima. Otkriva da želi da stvara umetnost koja će biti bliska njegovom narodu. Ovom stavu značajno je doprinelo učešće u Meksičkoj socijalističkoj revoluciji, koje ga je inspirisalo da narod Meksika kroz svoje radove edukuje o nacionalnoj istoriji i kulturi. Njegovi murali, izloženi na javnim mestima, ilustruju hispano kulturu u pre-kolumbijskom periodu, špansko osvajanje, pokatoličavanje starosedelaca, socijalne teme i Meksičku revoluciju. Pored murala, Dijego u tom periodu najčešće na manjim formatima slika radnike i seljake, a posebnu inspiraciju nalazi u zemlji i njenim plodovima.

Ostali članci

Inicijalizacija u toku...

Komentari

Samo članovi kluba mogu da šalju komentare. Prijavite se ili se registrujte. Registracija je besplatna.